۱۳۸۷ شهریور ۸, جمعه

مجروح شدن عدۀ زیادی در نتیجۀ خشونتهای ضد مسیحی

بدنبال برانگیخته شدن خشونتهای ضد مسیحی در"اوریسا"، ستیزه گران به یک
راهبه تجاوز کرده و یک کشیش را کشتند، و عده ای مسیحی ناپدید شدند.


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از BosNewsLife ،از بهوبنسوار-هندوستان، بدنبال برانگیخته شدن خشونتهای ضد مسیحی در استان اوریسا در روز دوشنبه ۲۵ آگوست، ستیزه گران به یک راهبه تجاوز کرده و یک کشیش را کشتند، و عده ای مسیحی ناپدید شدند. به گفتۀ یکی از مقامات کلیسایی، این خشونتها در پی کشته شدن یک رهبر "هندو" رخ داد.
ستیزه گران هندو، همچنین به موسسات مسیحی و کلیساها، مدارس، خانه ها، خوابگاهها و بیمارستانهایی که بدست مبشرین مسیحی ساخته شده بود، در منطقۀ کاندامال، جایی که ماه دسامبر سال گذشته عده ای مسیحی کشته شدند، حمله نمودند.
در این خشونتها، یک کشیش مورد ضرب و شتم قرار گرفت که جراحتهای جدی ای در ناحیۀ سر به وی وارد شد، و به یک راهبه تجاوز گردید. عده ای میگویند که این دو برخلاف خواست شخصی، در یک عبادتکدۀ هندو نگهداری میشوند، اما عده ای دیگر از مسیحیان گفته اند که این دونفر به ادارۀ پلیس منتقل گردیده اند. مشکل ارتباط تلفنی مانع از کسب اطلاع دقیق از محل نگهداری این دو تن میگردد.
خشونتها در پی کشته شدن یک رهبر بنیادگرای هندو بنام "سوامی لاخاناندا ساراساواتی" در منطقه شعله ور گردید. شایان ذکر است که تاکنون مشخص نشده که چه کسی مسئول این قتل است، اما ستیزگران مسیحیان را مقصر میدانند.
تخریب منازل
"مروتیونجایا دیگال"، شبان یک کلیسا در "بهودابانسوار"، مرکز استان اوریسا گفت که در مناطق پهولبانی، ساراساندا، پوبینگیا، بالینگودا، و کونجامندی بسیاری از خانه ها تخریب شدند. درجاهای دیگر، به کلیسای کاتولیک پهولبانی و بیمارستان "ساراساندا" که بدست مبشرین ساخته شده بود، و بیماران بستری در آن و چند کشیش حمله شده است.
بعلاوه صبح روز ۲۵ آگوست، سعی داشتند تا وارد یک کلیسای کاتولیک و منزل اسقف اعظم در اوریسا شوند که بعلت حضور نیروهای پلیس در منطقه موفق نشدند و با پرتاب سنگ، شیشۀ چند پنجره از منزل اسقف اعظم و اتاق مهمانخانه را شكستند.
بنابر گزارشها، گروهی دیگر از ستیزجویان توانستند وارد کمپ مسیحیان "دوبوری پاریش" شوند که در نتیجۀ آن، دو کشیش مفقود گردیدند.
بگفتۀ دیگال، بامداد روز یکشنبه، ۲۴ آگوست، به یک مرکز کشیشان و همچنین خوابگاه پسران حمله گردید که تعداد بسیاری از حاضران در خوابگاه زخمی و مجروح گردیدند. همچنین یک کلیسای باپتیست و مدارس مسیحی در "بهودبانسور" هدف حملات خشونت آمیز قرارگرفتند. "بنظر میآید وضعیت بسیار جدی باشد. مردم به نواحی امن تر پناه میبرند، اما ظاهراً هیچ کجا امن نیست."
کلیساهای کاتولیک
به گفتۀ این کشیش (دیگال)، بیم آن میرود که پس از مراسم سوزاندن جسد این رهبر مذهبی هندو، خشونتها در ابعاد گسترده تری ادامه بیابند. وی ادامه داد که خشونتها در حال حاضر در تمام نقاط مسیحی نشین رویت گردیده که دست کم منجر به زخمی شدن و ضرب و شتم یک کشیش گردیده است. وی از حامیان خود خواسته است تا برای وضعیت حاکم دعا نمایند.
خشونتهای مذهبی در منطقۀ اوریسا امری بی سابقه نبوده است. جدا از خشونتهای سال گذشته، در سال ۱۹۹۹، خبر سوزاندن "گراهام ستوارت" مبشر استرالیایی بهمراه دو پسر جوانش که در اتومبیلشان در خواب توسط یکی از اشرار هندو در روستای "مانوهارپور" در استان کئونجهار، به آتش کشیده شدند، سرخط روزنامه های آنزمان قرار گرفت.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

CHERA MEZAHAB BA HAM SERE JANG DARAND BE NEZERE MAN DIN MESIHIET AZ HAME DINHA BEHTER VE KAMELTER AST. MESIHE MOGHEDES HECHGAHE BE KOSHTAN KESY RAZI NABOOD VE HAMISHE AZ MEHERBANI MIGOOFT