۱۳۸۷ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

فرار مسیحیان بنگلادش پس از حمله به کلیسای خانگی

كشیش مجید که پیش از این یک مسلمان بوده به منطقه ای امن گریخته و گزارش داده
که او و سایرایمانداران تحت فشار قرار دارند و آنها را مجبور به بازگشت به اسلام می کنند.



داکا-بنگلادش- به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازسازمان درهای باز، برخی از مسیحیان در روز سه شنبه ۵ آگوست گزارش دادند ،مسلمانان افراطی به یک کلیسای خانگی در بنگلادش حمله کرده وآنجا راویران کردند.
این عمل به منظور بیرون راندن مسیحیان از آن منطقه صورت گرفته است، گروهی از وکلای وابسته به Opendoors واقع درهلند که مسئول بررسی پرونده های مسیحیان جفا دیده هستند به Bostwana گزارش دادند که کشیش این گروه خانگی در حمله روز اول آگوست مورد ضرب وشتم قرار گرفته است.
این گروه همچنین گزارش داد: این کشیش مجید نام دارد و این گروه مسلمان او را مجبور کردند تا نام همکاران خود را بازگو کند و با او با خشونت بسیار رفتار کردند.
"مجید" که پیش از این یک مسلمان بوده به منطقه ای امن گریخته و در این اثنا گزارش داده که او وسایرایمانداران تحت فشار قرار دارند و آنها را مجبور به بازگشت به اسلام می کنند.
به گزارش Opendoors مسلمانان افراطی در جستجوی میسیونرها ومسیحیان این منطقه هستند، بطوری که بسیاری از آنان مجبور به فرار از این منطقه شده اند.
در ادامه این گزارش آمده ؛ آن دسته از مسیحیانی که در این ناحیه باقی مانده اند از ترس کشته شدن از خانه هایشان بیرون نمی آیند.
درج دادخواست:
بنا به گزارش رسیده از یک کشیش محلی : مسلمانان این دهکده طی یک دادخواست به مسئولین محلی خواستار توقیف ولغو فعالیت مسیحیان در این منطقه شدند.آنان خاطر نشان کردندکه در صورت عدم انجام خواسته آنان ،خود واردعمل خواهند شد.
بنا به گزارش رسیده بنای این کلیسای خانگی در ماه گذشته بخاطر ۷۰ تن از مسیحیان و خانواده هایشان بود که در گذشته مسلمان بوده اند و اكنون به مسیح ایمان آورده اند.
این تنش ها موجبات نگرانی مسیحیان وگروه های حقوق بشر را در خصوص موقعیت مسیحیان در میان مسلمانان سلطه جوی منطقه آسیا برانگیخته است.
به گزارش رسیده :رفتار مسلمانان افراطی بنگلادش ،زندگی مسیحیان ودیگراقلیت های دینی رابه مخاطره انداخته است.

هیچ نظری موجود نیست: