۱۳۸۷ مرداد ۱۸, جمعه

بازداشت یكی از رهبران كلیسای خانگی در تهران

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از گزارش دریافتی ، در ادامۀ موج دستگیریهای مسیحیان در چند هفتۀ اخیر، یک رهبر کلیسای خانگی در تهران که قبلاً نیز بخاطر فعالیتهای بشارتی دستگیر شده و تحت شکنجه قرار گرفته بود بازداشت کرد.

هشت مامورامنیتی پلیس روز ۳۱ ماه مه بدون دلیلی و مجوزی با هجوم به خانۀ محسن نامور، ۴۴ ساله، وی را دستگیر نمودند. ماموران تعداد زیادی از متعلقات شخصی مسیحی وی را بعلاوۀ کامپیوتر، چاپگر، سی-دی ها، كتب و پول وی را ضبط نمودند.

لازم به ذكر است بعد از دستگیری نامور، وی تا زمان درج خبر با هیچکس تماسی نگرفته و تا كنون از مکان نگهداری ایشان اطلاعی دردست نیست.

پلیس پیش از این وی را به جرم تعمید دادن مسلمانان به مسیحیت بازداشت نمود و پس از تحمل شکنجه و انجام شوکهای الکتریکی به ناحیۀ پشت وی؛ نامور در بهار ۲۰۰۷ قادر به راه رفتن نبود.

پس ازاین حادثه و انجام جراحی های موفقیت آمیز بر روی پشت نامور، او اکنون می توانست با تحمل درد در زمان نشستن و ایستادن طولانی مدت، راه برود.

یكی از مامورین اطلاعاتی كه مامورشکنجه بود به وی گفت : " نباید تبلیغ مسیحیت وبه مسلمانان بشارت بدهی و نباید در خانۀ خود جلسات كلیسایی تشکیل بدهی".

به گفته یک کشیش مقیم خارج از ایران" آنها همچنین به وی گفته اند که اگر به این رویه ادامه دهد او را خواهند کشت. وی همچنین از سوی آشنایان خود مطلع شده بود که مسیحیان دستگیر شده در آمل زیر شکنجه و فشارهای مامورین اطلاعاتی نام وی را فاش کرده اند .

" این کشیش همچنین ادامه داد: "این روش معمول ماموران است. بمدت چند هفته افراد را به زندان می اندازند، کتک میزنند و بمنظور بدست آوردن اطلاعات دربارۀ دیگر مسیحیان نوکیش، شکنجه های بسیاری را به دستگیرشدگان وارد میآورند." ماموران تعداد زیادی از مسیحیان را در آمل در۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تهران، در ماه آوریل دستگیر کرده و چند هفته پس از آن ایشان را آزاد کردند.

این کشیش اضافه کرد که نامور با تجربۀ شکنجه های قبلی و اخطارها، خود را آمادۀ اتفاقات از این بدتر کرده بود.

نامور پدر دو فرزند، به وی گفته بود که "می دانم اگر تصمیم بگیرند مرا بکشند و شهید شوم، تو از همسرم و فرزندانم مواظبت خواهی کرد."

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مطالب جالبی را ارائه می دهید، پدر روح القدس به شما کمک کند

ناشناس گفت...

khi khob bood mesih [jusus]hameh ro nejat bede