۱۳۸۷ شهریور ۷, پنجشنبه

مرکزمسیحی نگهداری ازکودکان بی سرپرست به آتش کشیده شد

تندروهای ضد مسیحی پس از حمله به این مرکز کشیش و یک زن را در
آنجا حبس نموده، و سپس آنجا را آتش زدند.


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از اسوشیتد پرس ازبهوبانشوار-هندوستان، تندروهای هندو مظنون به دست داشتن در آتش سوزی روز دوشنبه که در یک "یتیمخانه" که از سوی مسیحیان اداره میشد داست داشته اند. به گفتۀ پلیس در این آتش سوزی یک زن کشته و یک کشیش بشدت مجروح گردید.
آشوک بیسوال، رئیس پلیس، گفت که زن کشته شده ۲۱ سال سن داشته و مشغول آموزش کامپیوتر به کودکان بوده، وی همچنین گفت که گمان اولیه که این زن یک راهبه بوده صحیح نمی باشد.
به گزارش اسوشیتد پرس، حمله به این یتیمخانه در یکی از روستاهای شهر اوریسا درحالی رخ داد که شورای جهانی هندوها در اعتراض به کشته شدن یکی از رهبران هندو و چهارتن دیگر توسط شورشیان کمونیست در شهری دیگر اعلام اعتصاب کرده بودند.
بگفتۀ بیسوال، تندروها پس از حمله به این مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، حدود ۲۰ نفر را از آنجا بیرون کرده، کشیش و یک زن را در آنجا حبس نموده، درب را به روی آنها قفل کردند. سپس آنجا را آتش زدند. زن در آتش سوخت و کشیش نیز متحمل جراحتها و سوختگیهای عمیقی شد. وی که اکنون در بیمارستان بستری میباشد، پزشکان وضعیت او را رو به بهبود اعلام کردند.
در سال ۱۹۹۹، گراهام ستینز، یک مبشر استرالیایی بهمراه دو پسرش نیزتوسط اشرارهندو در اتومبیلشان به آتش کشیده شدند.
این منطقه که دستخوش کشمکشها میان "مبشران مسیحی" که به فقرا رسیدگی میکنند، و تندروهای ضد مسیحی هندو که مدعی آنند که مسیحیان با رشوه و زور مردم را وادار به گرویدن به مسیحیت میکنند، مورد توجه واقع شده است.
کلیساها همواره اتهامات وارده از سوی هندوها را مبنی بر رشوه دادن و وادار کردن بومیان منطقه به مسیحی شدن نادرست خوانده و تکذییب نموده اند.
قانون اساسی هندوستان فعالیتهای مبلغان را آزاد میداند، اما هرگونه اعمال فشار برای تغییر دین را ممنوع میدارد. با اینحال عموماً هرگونه فعالیت تبلیغی به تحریکات جدال برانگیز میانجامد. این درحالی است که ۸۴ درصد جمعیت هندوستان را هندوها و ۲.۴ درصد آن را مسیحیان تشکیل میدهند

هیچ نظری موجود نیست: