۱۳۸۷ مرداد ۱۹, شنبه

ربوده شدن دختران مسیحی و تهدید مسیحیان از سوی روحانیون

روحانیون مدعی شدند که وی تنها به این دلیل مسلمان شد که بتواند
همسرش را فریب داده و او را وادار نماید که مسیحی شود.


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازBosNewsLife ،یک فرد مسیحی پس از تهدید روحانیون ایالت پنجاب پاکستان به کشتن او بخاطر ازدواج با یک دختر مسلمان، خود را پنهان نمود. این در حالی است که دو دختر مسیحی در همین ناحیه ربوده شده و مجبور به ازدواج با ربایندگان خود گردیدند.
بر اساس گزارشهای منتشره، "آسیمه پاشا" یکی از ساکنین مسیحی شهر " آتوک" با وجود مخالفتهای خانواده اش، در سال ۲۰۰۴ با " ثمینه " ازدواج کرده است. خانوادۀ دختر نیز بخاطر مسیحی بودن داماد با این ازدواج مخالف بودند. به همین دلیل این دو از شهر گریختند تا خود را از خانوادۀ دختر محافظت کنند.
ظاهراً این زوج در سال ۲۰۰۷ به همراه فرزندشان مجدداً به زادگاه خود بازگشتند. کمی بعد روحانیون مسلمان محلی مدعی شدند که " پاشا" تنها به این دلیل مسلمان شد که بتواند "ثمینه" را فریب داده و او را وادار نماید که مسیحی شود.
بنابر گفته های ایشان، پاشا "یک دختر مسلمان را فریب داده و اسلام را به مسخره گرفته است" و بنابر این "باید در ملاء عام به دار آویخته شود".
رد اتهام
" پاشا" که این اتهام را نپذیرفته از مقامات خواسته است که از او محافظت نمایند و یک سازمان حقوق بشری مخفیگاهی برای او مهیا کرده است.
به گزارش ICC "پاشا آماده است تا به همراه همسر و فرزند خود جلای وطن نماید. به گفتۀ خود وی، او میخواهد بهمراه خانواده اش در جایی بدون ترس از مشاجره، با خوشحالی زندگی نماید. و این در حال حاضر با خودداری مقامات پلیس از تشکیل پروندۀ دعوی علیه روحانیون امکان پذیر نمیباشد".
خبر آزار و اذیتهای پاشا درحالی منتشر گردید که یک زن و شوهر پاکستانی از دادگاه خواستند تا حق قیمومیت دو دختر ۱۰ و ۱۳ ساله شان را به ایشان بازگرداند. رای دادگاه بر اساس تغییر مذهب این دو دختر به اسلام اتخاذذ گردید. قاضی "نعیم سردار" در ۳۰ جولای اعلام داشت که "صبا مسیح" ۱۳ ساله و "آنیلا مسیح" ۱۰ ساله، با مسلمان شدن خود حق سرپرستی پدر و مادرشان را از ایشان صلب نموده اند.
براساس قانون اسلامی پاکستان، یک مسیحی نمیتواند سرپرستی فرد مسلمان را بعهده بگیرد. به گفتۀ "اشفق فاتح" فعال حقوق بشر به خبرنگاران، این دو خواهر در حالی که توسط ۱۶ مرد مسلمان همراهی میشدند ۵ دقیقه فرصت داشتند تا اعلام کنند که تغییر دینشان از مسیحیت به اسلام واقعی و بر اساس خواست شخصیشان بوده است.
اولین بار
به گفتۀ حاضران جلسۀ دادگاه،این نخستین بار است که "یونس مسیح" و همسرش پس از اینکه دخترانشان در روز 26 ماه ژوئن در راه رفتن به منزل عمویشان ناپدید شده بودند آنها را میدیدند.
فرهان مظهر، مدیر گروه وکلای "پرتوهای توسعه" به خبرگزاری BosNewsLife گفت ؛ این آدم ربایی آشکار میکند که پلیس و مسئولان دولتی باید " به این وضعیت اسفناک توجه کرده، و این دختران را از دست عناصر اسلامگرای افراطی که حتی تهدید به کشتن این دختران کرده اند رها نمایند".

هیچ نظری موجود نیست: