۱۳۸۷ مرداد ۲۳, چهارشنبه

پسر یکی از رهبران ارشد حماس به عیسی مسیح ایمان آورد

وی گفت:" این مصاحبه چشمان بسیاری را باز، و پایۀ اسلام را به لرزه در خواهد آورد.
"بنظر من اسلام یک دروغ بزرگ است". این گفتۀ پسر یکی از بنیانگذاران حماس است.



به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از christianpost، یک روزنامۀ اسرائیلی با بیان این مطلب می نویسد، پسر یکی از رهبران ارشد حماس مسیحی شده و دعا نمـود که روزی خانوادۀ او نیز عیسی مسیح را بـعنوان نجات دهندۀ خود بپذیرند.
"مصب یوسف"، پسر "شیخ حسن یوسف" از رهبران حماس در نوار باختری رود اردن، برای نخستین بار در مصاحبه ای با روزنامۀ "هارتز" اعلام کرد که از اسلام بازگشته و اکنون مسیحی است.
خانوادۀ وی تا پیش از این مصاحبه که در روز سه شنبه انجام شد، از ایمان وی به مسیحیت خبر نداشتند.
"یوسف" که اکنون در ایالا متحده زندگی میکند به خبرنگار این روزنامه گفت:" این مصاحبه چشمان بسیاری را باز، و پایۀ اسلام را به لرزه در خواهد آورد.
"مشابه این مساله تا بحال رخ نداده که پسر یک رهبر حماس، که با اصول افراطگرایانۀ اسلامی بزرگ شده باشد و سپس خلاف آن عمل نماید." یوسف که الآن ۳۰ سال دارد، آشنایی اش با مسیحیت در ۸ سال پیش زمانی آغاز شد که در اورشلیم از روی کنجکاوی به دعوتی که از وی برای شنیدن دربارۀ مسیحیت انجام شده بود پاسخ مثبت داد. پس از آن اشتیاقش به مطالعۀ کتابمقدس بسیار زیاد شد و مخفیانه شروع به خواندن آن کرد.
او میگوید :" آن زمان من هنوز مسلمان بودم و فکر میکردم که مسلمان هم باید باقی بمانم. اما آیه هایی همچون "دشمن خود را محبت نما" تاثیر بسیاری در من ایجاد کردند. از طرفی هرروز میدیدم که افرادی که خود را مومن میخواندند چه فجایعی را مرتکب میشوند. شروع کردم به مطالعۀ اسلام بطور عمیقتر، اما پاسخی پیدا نکردم. دوباره قرآن را خواندم و اصول دین را اعاد فحص نمودم (دوباره امتحان کردم). آنجا فهمیدم که تا چه اندازه گمراه کننده است و اشتباه دارد".
اما درمورد مسیحیت، یوسف میگوید که توانست درک کند که خدا از طریق عیسی مسیح خود را آشکار کرد. او گفت که میتواند دربارۀ خدا و عیسی روزها صحبت کند اما مسلمانان چیزی برای گفتن دربارۀ خدا ندارند. "بنظر من اسلام یک دروغ بزرگ است".
این گفتۀ پسر یکی از بنیانگذاران حماس است. "کسانی که فکر میکنند نمایانگر و نمایندگان دین هستند، محمد را بیشتر از خدا میپرستند، انسانهای بیگناه را میکشند، همسران خود را کتک میزنند و هیچ چیزی از خدا نمیدانند. شک ندارم که این افراد به جهنم میروند. پیام من به این افراد این است که" تنها یک راه به بهشت وجود دارد، و آن عیسی است که خود را بر روی صلیب بخاطر همۀ ما قربانی کرد.
"چهار سال پیش یوسف تصمیم گرفت که مسیحی شود، ولی به خانواده اش اطلاع نداد و همچنان به پدرش در فعالیتهای سیاسی اش کمک میکرد. پدر نیز فقط میدانست که پسر تعدادی دوست مسیحی دارد. او اینچنین توضیح داد که: "من احساس مسئولیت میکردم. بهتر بود که من در داخل بمانم تا عرصه را برای عده ای احمق باز بگذارم تا پدرم را مغزشویی کنند. من سعی کردم تا این افراد را و افکارشان را درک کنم تا بتوانم آنها را از درون و از طریق شخصیتی همچون پدرم تغییر دهم. چراکه او همواره با حملات انتحاری مخالف بود." یوسف پدر خود را رهبری میانه رو توصیف میکند.
وی پیش از اینکه با مسیحیت آنا شود در سن ۱۸ سالگی بخاطر رهبری یک حرکت اسلامی جوانان در دبیرستان به زندان میافتد. او رهبران حماس را که در دوران زندان با ایشان بسر برده بود، افرادی "فاقد اخلاقیات" و " ناراست" میخواند، با اینکه بهتر از اعضای حذب فتح توانستند فساد خود را مخفی نگه دارند.
"یوسف" با یاد آور شدن اینکه چگونه خانوادۀ اعضای کشته شدۀ حماس بدست اسرائیلیان، دربرابر رهبران این حزب بخاطر حمایت مالی مجبور به التماس بودند، و این رهبران درحالی که آنها فراموش کرده و واگذاشته بودند، هزاران هزار دلار برای امنیت خود ماهانه بدور میریختند میگوید:" هیچکس ایشان را باندازۀ من نمیشناسد و نمیداند که چگونه فعالیت میکنند."

هیچ نظری موجود نیست: