۱۳۸۷ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

کشته شدن یك مسیحی بخاطرابرازعلاقه به یک دختر مسلمان

این پسر ۱۹ ساله مسیحی بدست پدر و دو عموی آن دختر کشته شد
قاتلین عمل خود را "قتل با افتخار" اعلام کرده اند."



جسد یک نوجوان مسیحی که در اثر وارد آمدن ضربات مهلک جان داده بود، در یکی از کانالهای دومین شهر بزرگ پاکستان، لاهور یافت شد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازbosnewslife ،به گفتۀ اعضای خانواده و بازپرس ها، این پسر ۱۹ ساله که بخاطر مسائل امنیتی نامش به" پیتر" تغییر یافته است، بدست پدر و دو عموی آن دختر کشته شد.
قاتلین عمل خود را "قتل با افتخار" اعلام کرده اند." پیتر" و این دختر ۱۹ ساله ظاهراً رابطۀ خود را از طریق گفتگوهای تلفنی همراه که بتازگی در میان جوانان رایج گردیده شروع نمودند.
بر اساس قانون اسلامی پاکستان، ازدواج بین ادیان مجاز دانسته شده، اما با این حال، چنین روابطی از سوی روحانیون مسلمان و افراطیون محکوم میگردد.
دردسر برای " پیتر" از زمانی آغاز شد که خانوادۀ دختر او را مجبور کردند تا با پیتر تماس گرفته و از وی بخواهد تا به مکانی دور افتاده برود. پسر نیز فوراً یک موتور سیکلت تهیه کرده و به محل ملاقات میرود، اما بجای دوست دخترش، پدر و دو عموی او را میبیند، و آنها نیز فورا او را تا حد مرگ کتک میزنند. آنها دست و پای پیتر را به چوب بسته و به مدت دو روز شکنجه میکنند. پینر که قدرت تحمل فشارها را ندارد، زیر شکنجه جان میبازد.
بنابر گزارشهای بدست آمده از سازمانهای مرتبط، پلیس از پذیرفتن این پرونده بعنوان یک پروندۀ جنایی سرباز میزند و آنرا خودکشی اعلام کرده است.!
متاسفانه در اغلب موارد،با مسیحیان در پاکستان بعنوان شهروندان درجه دو برخورد میشود.
فرهان مظهر، مدیرکل سازمان "پرتوهای توسعه" گفت که گروههای مدافع حقوق بشر در پاکستان، کشتن یک جوان مسیحی را بخاطر گفتگوی تلفنی اش با یک دختر مسلمان محکوم میکنند." وی با تاکید بر این نکته که سازمان مذکور سعی در ازمیان برداشتن "قتل با افتخار" از جامعۀ پاکستانی دارد گفت:" در پاکستان مردمانی با اعتقادات و ادیان مختلف زندگی میکنند و قتل با افتخار تهدیدی برای کشور محسوب میگردد."
وی افزود "سازمان پرتوهای توسعه" خواهان کمک به پاکستان برای تبدیل آن به کشوری با "صلح میان ادیان، محبت، اعطاف پذیری و توازن" میباشد.

هیچ نظری موجود نیست: