۱۳۸۷ مرداد ۱۸, جمعه

وخامت حال یکی از هموطنان مسیحی در زندان





به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از Compass، دو تن از هموطنان واز نوكیشان مسیحی، که مدت دو ماه است در زندان بسر می برند، حال یك تن از آنان بدلیل مبتلا بودن به بیماری دیابت (قند) وخیم بوده و این گزارش حکایت از عدم دریافت داروهای مورد تقاضای وی دارد.
بنا بر گزارش منابع آگاه ،اکنون شرایط جسمانی این بیمار زندانی ، وخیم گزارش گردیده است.
به گزارش FCNN، همزمان نیز، برخی ازهموطنان مسیحی در ایران گزارش داده اند، که موج شدیدی از دستگیری ها و بازداشت های نوکیشان مسیحی در چند نقطه از ایران توسط نیروهای امنیتی، براه افتاده است.
"محمود متین و آرش بندری" حدود دو ماه قبل به علت فعالیت های مسیحی دستگیر و در بازداشتگاهی واقع در خیابان سپاه در مرکز شهر شیراز، در سلول های انفرادی بسر می بردند . بنا بر این گزارش، آنها در تاریخ پانزدهم ژوئیه( مقارن با بیست و پنجم تیر ماه) به بند عمومی انتقال یافتند.
در حالیکه مقامات امنیتی در داخل زندان بتدریج از برخی فشارها در زندان در مورد آنان کاسته اند امـّـا شرایط همچنان از وخامت حال بسیاربد" آرش بندری" حکایت دارد که در این مدت از سوی مسئولین زندان هیچ اقدامی جهت درمان وی صورت نگرفته است..
به نقل از تنی چند از مسیحیان در داخل کشور، نیروهای امنیتی موج فشارهای را در برابر كلیساهای خانگی، دست کم چهار شهر از سر گرفته اند. به عنوان نمونه می توان به شهرهای بندرعباس، اصفهان، سنندج و کرمانشاه اشاره نمود. در شهرهای مذكوردر مدت اخیر، اخبارهایی از ضرب و شتم، دستگیری و بازداشت بسیاری از نوکیشان و ایمانداران كلیساهای خانگی توسط مأموران اطلاعات و امنیت گزارش شده است.
. یکی از از ایمانداران که تمایل به معرفی نام خود ندارد چنین بیان داشته که این پدیده بطور همزمان هرگز نمی تواند بگونه ای تصادفی قلمداد شود. در واقع اینگونه رخدادها، گمان را چنین بر می انگیزاند که یک برنامه کاملاً حساب شده و دقیق در دستور کار نیروهای اطلاعات و امنیت کشور بمنظورمقابله با کلیساهای خانگی در جریان است.

هیچ نظری موجود نیست: