۱۳۸۷ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

زمان بنیان كلیسای واقعی فرا رسیده است

یك مقام ارشد كلیسا : اكنون زمان آن رسیده است كه
سنگ بنای كلیسای سالمی، در چین گذاشته شود



ترجمه: پل كلدانی
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازكریستین تود ی ـ بنا به اظهارات یك مقام ارشد مسیحی: با توجه به رشد تغییرات سریع درجامعه چین و آزادی بیشتر و گرایش بیش از حد جوانان به مسیحیت، اكنون زمان آن رسیده است كه در بنای یك كلیسای سالم اقدام عاجل نمود.
ویكتور سان دبیركل بنیاد "لانگهام" هنگ كنگ طی نامه ای خطاب به حامیانش گفت: همزمان با توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه در چین ٫ كلیسای مسیحیت هم در این گسترش پا قدم نهاده است و هم اكنون ما شاهد رشد آن میباشیم . او افزود با توجه به گسترش مسیحیت در چین اكنون ما با كمبود جدی واعظین و مدرسین كتاب مقدس انجیل مواجه هستیم.
چین با داشتن امكانات كم مدارس علوم دینی قادر بوده است با پای لنگان در افزایش ایمانداران مسیحی قدم مثبتی بردارد.
او ادامه داد ؛ تنها مكانی كه میتواند در ایجاد این كلیسای سالم در چین همت نماید٫ بخش دینی بین المللی "جان اسكات" وابسته به بنیاد "لانگهام" هنگ كنگ میباشد.
درحال حاضر فقط ۱۰ محقق چینی در لانگهام مشغول میباشند، البته بنیاد "لانگهام" جهت مدارس علوم دینی و دانشگاهها در چین در تاسیس كتابخانه هائی مجهز به كتابها ی الهیاتی مسیحی مبادرت نموده است.
واعظ لانگهام وا بسته به جان اسكات در نظر دارد اولین موعظه خود را در مدرسه علوم دینی و تربیت كشیشان در سپتامبر آینده در سرزمین چین انجام دهد.
ویكتور سان از این بابت خرسند است كه بازیهای المپیك پكن مسبب این دوستی در جامعه شده و درب جدید ی در دنیای مسیحیت گشوده است .
همیاری كلیساهای بومی در قالب مجری ارائه فرهنگ خاص چین و برنامه های موزیكال در تشكل المپیك چشمگیر بوده است او در ادامه سخنانش گفت: .با برگزاری المپیك پكن، كشور چین نه تنها از خود چهره ای خوش به دنیا نشان داده ٫ بلكه حامل پیام روشنی است به تمامی دنیا كه او در اقتصاد جهانی گام بلندی را برداشته است و از جایگاه خاصی بر خور دار است .
در خاتمه او چنین بیان داشت : به امید روزی كه شاهد بركت كلیسا در چین بر جامعه و جهان باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: