۱۳۸۷ شهریور ۹, شنبه

چگونه خاطر جمع شویم که مسیحی هستیم


برای یافتن پاسخ، به کتاب مقدس که در آن از طرف خدا به هر سوال پاسخ می یابیم مراجعه می کنیم: خدا را شکر در مورد سوال فوق، کتاب مقدس ما را در وادی حدس و گمان باقی نگذاشته، بلکه پاسخ صریح و قاطع برای این سوال حیاتی به ما نشان داده است که اینک به چند آیه در این مورد اشاره می کنیم تا با مطالعه دقیق آنها و تفتیش قلب خود بطور یقین مطمئن شویم که مقبول درگاه خدا هستیم یا نه:
1- " پس اگر کسی در مسیح باشد، خلقتی تازه است. چیزهای کهنه درگذشت، هان، همه چیز تازه شده است. " (دوم قرنتیان 5: 17). آیا با مطالعه مرتب کلام خدا که همچون آئینه ایست که مسیح را در آن می بینیم، روز به روز با هدایت روح القدس بیشتر به شباهت او در می آئیم؟ و آیا دیگران این شباهت را در رفتار و گفتار ما مشاهده میکنند؟ (دوم قرنتیان 3: 18)
(این بزرگترین معجزه ایست که از طرف خدا در ایماندار به مسیح صورت میگیرد)
2- " همان روح (روح القدس) بر روحهای ما شهادت میدهد که فرزندان خدا هستیم" (رومیان 8: 16) . کلام خدا ما را مطمئن می سازد که روح القدس را خدا به ما داده است: " از این میدانیم که در او می میانیم و او در ما، زیرا که از روح خود به ما داده است" ( اول یوحنا4: 13) ایا شهادت را در خود داریم؟
3- " ای عزیزان یکدیگر را محبت کنیم، زیرا محبت از خدا است و هر که محبت میکند از خدا زاده شده است و خدا را می شناسد. آن که محبت نمی کند، خدا را نشناخته است زیرا خدا محبت است" (اول یوحنا4: 7-8) ایا با محبت مسیح همدیگر را محبت می نمائیم؟
4- " از اینجا می دانیم او را می شناسیم که از احکامش اطاعت می کنیم" (اول یوحنا 2ک 3) آیا زندگی خود را هر آن با اطاعت از احکام او سپری می سازیم؟ و آیا " چشمان ما دائما بسوی خداوند است"؟ (مزمور 25: 15).
5- " به همه کسانی که او را پذیرفتند، این حق را داد ( اقتدار را بخشید ) که فرزندان خدا شوند، یعنی به هرکس که به نام او ایمان آورد " (یوحنا1: 12). آیا با شکرگذاری و در فروتنی تمام از این حق و اقتدار در خود آگاه می باشیم؟

هیچ نظری موجود نیست: