۱۳۸۷ شهریور ۷, پنجشنبه

اسلام دیدگاه نادرستی از عیسی مسیح دارد

پسر یکی از رهبران اسلامی که به مسیحیت تغییر دین داد ده نکته را که به گفتۀ
او هرکس باید دربارۀ اسلام بداند را فهرست نموده است.



۱۰ نکته
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازchristian post، " مکلین"، پسر یکی از رهبران اسلامی که در سال ۱۹۸۲ به مسیحیت تغییر دین داد ده نکته را که به گفتۀ او هرکس باید دربارۀ اسلام بداند تا بتواند درک صحیحی از کیستی مسلمانان و چگونگی گفتگو با آنها بداند را فهرست نموده است.
"امیر جانر"، که درحال حاضر رئیس کالجی در Southwestern در فورت نورث تگزاس میباشد، برای ۱۴۰۰ مبشر مسیحی شرکت کننده در یک کنفرانس دفاعیاتی مسیحی سخنرانی کرد.
نخستین نکته ای که وی به آن پرداخت، یکی نبودن" یهوه و الله بود". جانر گفت که اگر کسی ایمان نداشته باشد که عیسی مسیح همان خدای زنده است، آنوقت غیر ممکن است که این دو خدا را یکی بدانیم با این حال مسیحیان باید بدانند که مسلمانان به عیسی مسیح اعتقاد دارند ولو نه آنگونه که عیسی مسیح در کتابمقدس معرفی شده است.
وی با اشاره به اول پادشاهان باب ۱۸ گفت ؛ مسیحیان باید در برابر مسلمانان نسبت به ایمانشان همچون" الیشع" در برابر انبیای بعل روشن و بی پروا باشند.
"جانر" این موضوع را روشن نمود که با اینکه از عیسی در قرآن یاد شده است، اما اسلام دیدگاه نادرستی از عیسی مسیح دارد. عیسی در اسلام یک پیامبر مانند سایر پیامبران است، نه نجات دهنده ، همچنین عیسی مسیح به ادعای اسلام مصلوب نشد بلکه شخص دیگری بجای او به صلیب کشیده شد (!).
وی که پیش از این یک مسلمان بوده و پدرش پس از اینكه وی به مسیحیت گروید او را طرد کرد به این موضوع اشاره کرد که در اسلام این فرد است که باید با اعمال خوب خود رضایت احتمالی خدا را بدست آورد و در واقع میتوان گفت که اسلام در میان ادیان دنیا بزرگترین دین مبتنی بر عمل مومن است.
با این حال مسلمانان هرقدر هم که به انجام اعمال نیک بپردازند، تنها میتوانند "امیدوار" باشند که الله از ایشان خوشنود است و ایشان را به بهشت میبرد، لیکن هیچ تضمینی برای آخرت و امید خود ندارند.
آخرین نکته ای که "جانر" به آن پرداخت این بود که بسیاری از مسلمانان بسوی "مسیح" میآیند و دلیل شماره یک آن "امنیت ابدی" آن است. در اسلام با تمام سختی ای که مومن برای خوشنودی الله تحمل میکند، بازهم تضمینی برای تحصیل رضای خدا ندارد. مسلمانان همچنین مجذوب محبت بی قید و شرط، و صمیمیت با خدا در مسیحیت میگردند.
وی افزود:" به من با دقت گوش کنید – هرچقدر بیشتر برای نجات خودتان تلاش کنید بیشتر نا امید و سرخورده میشوید."
خلاصۀ ۱۰ نکته ای که هر کس دربارۀ اسلام باید بداند:
۱- الله و یهوه یکی نیستند.
۲-جهاد، یا جنگ مقدس، در قرآن و حدیث توصیه شده اند.
۳-دستورات و تشریفات خاصی (شریعت) در اسلام وجود دارد.
۴-در اسلام آزادی دین وجود ندارد
۵-نگرش اسلام به زن نسبت به مسیحیت بسیار فروتر است.
۶-اسلام نگاهی فرومایه به عیسی مسیح دارد.
۷-کتابمقدس در اسلام تضییع شده است
۸- اسلام نسبت به سایر ادیان جهان بسیار وظیفه مدار است.
۹- شقاقهای بسیاری از اسلام است.
۱۰-بسیاری از مسلمانان به مسیحیت روی میآورند.

هیچ نظری موجود نیست: