۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

منع دانشجویان از شكركردن نام مسیح درجلسه فارغ التحصیلی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازكریسشین تودی، در پی مناظرات داغ در آمریکا مبنی بر اجازه داشتن یا نداشتن استفاده از نام عیسی مسیح در مجامع عمومی، پروفسور دانشگاه UCLA یكی از شاگردانش را در مراسم فارغ‌التحصیلی از بیان جمله "می‌خواهم از خداوند و نجات‌دهنده خود عیسی مسیح تشکر کنم" منع کرد.
مطابق نوشته‌‌های "کریستینا پوپا"، این دانشجوی مسیحی در سایت Facebook با وجود اینکه سایر دانشجویان، اجازه بیان هرچیزی را در سخنرانی خود داشتند، او تنها در صورتی اجازه صحبت می‌یافت که نامی از عیسی مسیح نبرد.
پرفسور بیولوژی دانشگاه UCLA، خانم دکتر پاملا هرلی، متن سخنرانی پیشنهادی کریستینا را رد کرد و در ایمیلی برای او نوشت: "دانشگاه UCLA مکانی عمومی است که قانون جدایی دین از سیاست در آن بشدت مورد نظر است. این دانشگاه به دانشجویان خود، اجازه تشکر از خداوند را می‌دهد، اما شرح و بسط عقاید مذهبی به هر نوع آن، اکیداً ممنوع است."
متن سانسور شده سخنرانی کریستینا اینگونه آغاز می‌شود: "پیش از هر چیز، خدا را شکر می‌کنم. بعد از آن از پدرم که سه سال پیش فوت کرد، ممنونم؛ برای اینکه به من یاد داد تا همیشه بهترین تلاش خود را بکنم و برای تحصیل در این رشته به من انگیزه داد. بعد از مادرم تشکر می‌کنم که در طول دوران تحصیل از من حمایت کرد؛ همچنین از خواهران و برادرانم و همینطور دوستانی که محیط دانشگاه را برایم فرح‌بخش ساختند. برنامه آینده من انجام امور آزمایشگاهی، یا کار بعنوان یک مشاور تغذیه است."
پرفسور "هرلی" همچنین در ایمیل خود نوشت: "کریستینای عزیز، من خیلی خوب می‌فهمم که تو بخاطر ایمانت، این شرایط را ترجیح نمی‌دهی. اما واقعاً امیدوارم که با آن کنار بیایی."
جیمز کلینگن اشمیت، افسر سابق امور دینی نیروی دریایی، که بخاطر دعا در نام عیسی، آن هم در جمع، توبیخ شده و چندی بعد در کنگره مورد حمایت قرار گرفت، گفت: "با اینکه من سخنگوی شخصی کریستینا نیستم، اما شهامت او را تحسین می‌کنم."وی افزود: "کلمه عیسی مسیح ، لغتی غیر‌قانونی نیست و UCLA هم، حق سانسور کردن متن سخنرانی او را نداشته؛ بخصوص که ایشان به "آزادی آکادمیک" در دانشگاه خود می‌بالند. من معتقدم که دکتر هرلی عقیده خود مبنی بر جدایی دین از سیاست را در جای مناسبی بکار نبرده. این UCLA است که قصد دارد از مرز این جدایی، پا فراتر بگذارد؛ نه کریستینا. به هر‌حال دعا می‌کنیم که ایشان از این تبعیضات ضدمسیحی توبه کنند."
گویا فعالان مسیحی اخیراً از پوشیدن تی‌شرت‌هایی که کلمه "مسیح" روی آن به چشم بخورد، در اماکنی نظیر ساختمان مجلس سنا و دیوان عالی ایالات متحده منع شده‌اند.
گفتنی است دعا در نام عیسی مسیح ، باعث اخراج چندین افسر امور دینی از اداره پلیس شده است

هیچ نظری موجود نیست: