۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

ضرب و شتم مبشرین مسیحی توسط مسلمانان افراطی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از Compass- پس از گذشت حدود چهار ماه از واقعه ضرب و شتم شدید دو مبشر مسیحی توسط مسلمانان، به جرم نمایش فیلم "عیسی مسیح "، یکی از این دو افراد همچنان به علت آسیب‌دیدگی عصب‌های مفصل ران، تحت درمان مداوم می‌باشد.
دکتر محمد صیف‌الدین از مرکز فیزیوتراپی الابک اذعان داشت که ادوارد بیسواز ۳۲ ساله، کارمند مؤسسه زندگی مسیحی بنگلادش CLB، به علت صدمات وارده در اثر ضرب و شتم، دچار عوارض عصبی در منطقه مفصل ران شده است.وی گفت: "مفصل ران این بیمار جابجا و یکی از استخوان‌هایش کاملاً خرد شده بود.
"بیسواز به این خبرگزاری گفت، که در روز ۷ فوریه سال جاری به همراه همکار ۲۱ ساله‌اش "دولونموی تریپورا" فیلم "عیسی مسیح " را در خانه یکی از اهالی روستای چاندپور به نمایش گذاشتند.
گفتنی است که این دو پس از اتمام نمایش، برای حدوداً ۲۰۰ بیننده فقیر و بیسواد فیلم در مورد خطرات وجود ماده شیمیایی آرسنیک در آب آشامیدنی، سلامت مادر و فرزند و هم‌چنین راه‌های پیشگیری از ویروس ایدز نکاتی را بیان کردند.
بر طبق گزارشات منتشر شده از بخش کودکان سازمان ملل، به علت وجود آرسنیک در آب، سلامتی بیش از ۳۰ میلیون نفر در هندوستان و بنگلادش در معرض خطر است.پس از آن یکی از اهالی روستا به نام " آزاد میا"، از این دو مبشر مسیحی می‌خواهد تا این فیلم را مجدداً در فردای همان روز و در منزل او به نمایش بگذارند. بنابراین ایشان فردای آنروز به خانه آزاد میا می‌روند، ولی به علت کسالت یکی از اعضای خانواده وی، نمایش فیلم را ملغی می‌کنند.
به گفته بیسواز، وقتی او به همراه همکارش در راه بازگشت به محل اقامت خود بودند، در میان راه با چندین تن از ساکنین روستا برخورد می‌کنند که هر یک جداگانه تقاضا می‌کنند تا نمایش فیلم در خانه آنها صورت پذیرد؛ و این مسئله شک این دو مبشر را برمی‌انگیزد که شاید تله‌ای در کار باشد.
بیسواز در ادامه می‌گوید: "در ابتدا ایشان می‌خواستند با زبان خوش، ما را به خانه خود بکشانند و وقتی با مخالفت ما روبه‌رو شدند، خواستند به زور این کار را بکنند. همان موقع‌ها بود که بو بردیم خیانتی در کار است. پس از آن هم که با توسل به زور ما را به جایی که می‌خواستند، کشاندند.
"به گفته او در آن زمان، حدود ۲۰ نفر جمع شدند و شروع به ضرب و شتم آنان نمودند: "بعضی از بزرگترهای روستا به آنها می‌گفتند ما را رها کنند، ولی ایشان همچنان مصر بودند تا ما فیلم را یک بار دیگر نمایش دهیم. بنابراین به زور آن افراد، وارد حیاط یک مدرسه شدیم و بالاجبار فیلم "عیسی مسیح" را پخش کردیم. هنوز ۲۰ دقیقه از فیلم نگذشته بود که آنها دوباره از جا برخاستند و شروع به ضرب و شتم ما کردند. ما هم که فقط روی زمین افتاده بودیم و زیر مشت و لگد آنها له می‌شدیم."
وی ادعا می‌کند در زمانی که حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر داشتند آنها را می‌زدند، ۲۰۰ نفر دیگری که برای تماشای فیلم آماده بودند، بدون واکنش در جای خود ایستاده بودند. گفتنی است ضاربان، یکی از مسلمانان حاضر که در طول آن مدت با کالسکه خود، این دو را برای نمایش فیلم به گوشه و کنار روستا می‌برده را نیز به شدت مضروب ساختند.
حمله‌کنندگان هم‌چنین پروژکتور، مولد برق، میکروفون و چهار حلقه فیلم آنان را کاملاً از بین می‌برند.به گفته بیسواز: "بعد از این وقایع، از ساکنین منطقه، داستان خانواده‌ای را در روستای مجاور شنیدم که ۱۰ سال قبل به مسیح ایمان آورده بودند؛ و در پی آن با خشم شدید سکنه روستا مواجه شده و از روستا بیرون رانده می‌شوند."
روستاییان که از پیش روند این حمله را برنامه‌ریزی کرده بودند، اصرار به نمایش مجدد فیلم داشتند تا در حضور سایر ساکنین منطقه، بهانه‌ای مشروع برای مضروب ساختن آن دو داشته باشند. این گروه حمله کننده، یکی از مسلمانان روستا به نام دائود میا را هم که روز اول به این مبشرین اجازه پخش فیلم در خانه‌اش را داده بود، مورد تهدید قرار دادند.
ناظر CLB در منطقه، پس از مطلع شدن از این واقعه، به سرعت بیسواز و همکارش را برای درمان به یکی از دکتر‌های محلی معرفی می‌کند.رئیس این سازمان نیز از نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌ها و عدم وجود آزادی مذهب در کشور ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: "این ضرب و شتم، تجاوزی آشکار به حقوق ماست. درست است که این دو مبشر، مبادرت به نمایش فیلم ورزیده‌اند، ولی هیچ‌گاه کسی را مجبور به تغییر دین نکردند. به هرحال ما این حمله‌کنندگان را بخشیدیم و محبت خداوندمان را نشانشان دادیم.
از سال ۲۰۰۳ سه تن از کارمندان CLB در خاک بنگلادش و به گزارش پلیس و مقامات محلی، توسط مسلمانان کشته و بیش از صد‌ها نفر مورد صدمه واقع شده‌اند.
شیخ حسینا وازد، نخست‌وزیر بنگلادش در ملاقات خود با جرارد والین، دریابان ارتش فرانسه و فرمانده نیروهای مشترک فرانسه در اقیانوس هند که از بنگلادش ملاقات می‌کرد، درمورد مسائلی از قبیل آزادی مذهب، حکومت مبتنی بر دموکراسی و برابری انسان‌ها در کشورش سخن گفت. حسینا به این فرمانده فرانسوی گفت که بنگلادش از قوانین آزادی مذهب برای تمام گروه‌های دینی حمایت کرده و آزادی بیان را از حقوق مسلم تمامی اقلیت‌ها می‌داند

هیچ نظری موجود نیست: