۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

شگفتی مسیحیان از احتمال لغو حكم اعدام برای مرتدین !

حكومت مذهبی ایران قصد دارد حکم اعدام برای مرتدین در کشور را لغو کند.!
این قانون در سپتامبر سال گذشته، در صحن مجلس با اختلاف آرای ۱۹۶ به ۷، به تصویب رسید.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان خبرگزاری مبشرین مسیحی گزارش می‌دهد که فشارهای بین‌الملل، مجلس شورای اسلامی ایران را وادار کرده تا مجازات سنگسار یا اعدام مرتدین را از لیست مجازات‌های خود حذف کند.
رادیو "صدای شهدای کانادا" نیز با درج این مطلب می‌گوید: "درباره قانونی که در ماه سپتامبر تصویب شد، پیشنهادات گوناگونی وجود داشت تا مجازات اعدام برای " ارتداد" لغو شود."
اگرچه قانون مربوطه هنوز به طور صد در صد تصویب نشده؛ چرا که لایحه‌هایی مصوب در مجلس، می‌بایستی از فیلتر نهایی شورای نگهبان نیز عبور کنند.
رادیو "صدای شهدای کانادا" اعتقاد دارد که تحقیق و موشکافی بین‌الملل، به روند این قضیه کمک کرده است و مطمئناً لغو این مجازات، بهترین راه حكومت برای صیانت نفس، بالأخص در شرایط کنونی است:
"با توجهی که دنیا به حوادث پیرامون انتخابات ماه پیش داشت، اگر دولت ایران اقدام به تصویب نهایی حکم اعدام در کشورش کند، اعتراضات و مخالفت‌های بین‌الملل، سخت‌تر از همیشه خواهد بود."
اعلام نتایج آرای انتخابات خرداد ۸۸، مخالفت‌های عموم و بی‌نظیر مردم را با تدابیر دولت برانگیخت. فعالان مسیحی حقوق بشر و بسیاری از كلیساها نیز، در پی اعتزاضات مردم و سركوب آنان از سوی نیروهای امنیتی با صدور فراخوان وبیانیه هایی خواستار دعا و شفاعت برای ملت و ایران شدند و هفته و روزهایی را هم نیز به این مهم اختصاص دادند.
دولت ایران غرب را به دخالت در امور داخلی کشور و دامن زدن به اعتراضات متهم کرده است. کارل مولر، نماینده موسسه " درهای باز" در آمریکا می‌گوید این تعابیر دولت، عواقب خوشایندی برای مسیحیان نخواهد داشت؛ چرا که ایشان همواره بعنوان گروگان یا وثیقه برای غرب در نظر گرفته می‌شوند و با وجود این وضع، احتمالاً باید خود را برای رفتار‌های تبعیض‌آمیزانه‌تری نیز آماده کند.
بشارت در ایران بطور کلی ممنوع و طرق مختلف ترویج ادیان، به شدت مورد موشکافی و بررسی دولت است؛ بنابراین ادامه خدمت در این کشور، مستلزم مهارت‌های ویژه خود می‌باشد.
رادیو "صدای شهدای کانادا" با تشویق مسیحیان دنیا به دعا تصریح کرد: "شاید لغو حکم اعدام برای مرتدین در ایران، نتیجه مدت‌ها دعای ما در سراسر جهان باشد. ولی با این وجود، هنوز مسیحیان بسیاری دست به گریبان محاکمه بوده و بهای ترک اسلام، هم‌چنان در این کشور بسیار سنگین است."

هیچ نظری موجود نیست: