۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

همبستگی کلیسای ایران با وجود افزایش فشار‌ها

به نقل از یک ایرانی مسیحی، حملات خشونت‌آمیز اخیر در ایران باعث اتحاد بیش از پیش کلیسا در ایران شده است.
"ژوزف هوسپیان" فرزند اسقف "هایک هوسپیان"، شهید کلیسای ایران، در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند، ولی با دوستان و خانواده‌اش در داخل کشور هم‌چنان ارتباط دارد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، وی در مصاحبه خود با موسسه مسیحی " درهای باز" گفت: مسیحیان ایران طرفدار بازشماری نتایج آرای بحث‌برانگیز امسال هستند، ولی از شرکت در تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم، به شدت هراس دارند: "نباید فراموش کرد که خطر اعتراض برای یک مسیحی، آن هم در ایران، دو برابر است.
وقتی دولت ایران اینقدر وحشیانه معترضین مسلمان را که با شعار الله اکبر به خیابان‌ها ریخته‌اند، سرکوب می‌کند، تصور کنید اگر مسیحیان به خیابان‌ها بیایند و در شعارهایشان از عیسی درخواست کمک کنند، وضع چقدر بدتر خواهد شد!
"به اعتقاد وی، حكومت واکنش‌های بسیار سخت و بی‌رحمانه‌ای نسبت به اعتراضات چند هفته اخیر از خود نشان داده و بسیاری از رهبران و برنامه‌ریزان این اعتراضات را دستگیر کرده است: "
مردم در ایران با رعب و وحشت زندگی می‌کنند. و خطر برای مسیحیان خیلی بیشتر است. چرا که ایشان در حالت عادی هم، سال‌هاست که تحت جفا می‌باشند.
"با اینکه چنین تظاهرات گسترده‌ای، چهره ایران را برای همیشه دست‌خوش تغییر کرد، ژوزف نسبت به این وضع، کاملاً خوش‌بین است. او در اینباره می‌گوید: "من اعتقاد دارم حكومت از این به بعد نمی‌تواند مثل قبل رفتار کند. و طبیعتاً نتیجه اعتراضات اخیر، چیزی جز تغییر نمی‌تواند باشد. به شخصه آرزو می‌کنم همه این‌ها به ایرانی بهتر و آزادتر بیانجامد.
"این تغییرات شامل حال کلیسا نیز خواهد شد. به گفته ژوزف هوسپیان، این روزها مسیحیان دور هم جمع می‌شوند و دعا می‌کنند تا خداوند سرانجام مطلوبی برای این قضایا مقدر کند. بخصوص اینکه قشر جوان کشور، به شدت دنبال آشنا شدن با دینی به جز اسلام که تا به امروز بدیشان تحمیل شده، می‌گردند.
وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: "تاریخ به ما ثابت کرده که مردم در هنگام بحران و فشار، اتحاد بیشتری پیدا می‌کنند و اختلافات جزیی عقیدتی را از یاد می‌برند. این درست همان اتفاقی است که اخیراً برای کلیسای ایران رخ داده. با شرایط کنونی، دروازه‌ای جدید رو به مسیحیان باز شده تا بتوانند کلام خدا را به مردمی که از استبداد، خودکامگی و تحمیل اسلام خسته شده‌اند، در میان بگذارند. بنابراین مخلوطی از هیجان، امید و تنش پدید آمده و امید آنان به خداست.
"هوسپیان می‌گوید: با دیدن مردم غرب که در دعاهای خود، ایران را به یاد می‌آورند، بسیار روحیه مثبت گرفته و تشویق شده است.
او اضافه می كند: "من و خانواده‌ام در دوره‌ای کم‌نظیر و احساسی قرار داریم؛ چرا که هر روز با اخبار ایران از خواب بیدار می‌شویم و با اخبار ایران می‌خوابیم. با این حال مدام به خود یادآوری می‌کنیم که خداوند، وضعیت را تحت کنترل دارد. این حرفی بود که پدرم همیشه در مواقعی که ما نگرانش بودیم، می‌زد. دانستن این حقیقت که خدا تمام این اتفاقات را می‌بیند و همه‌چیز را تحت کنترل دارد، بطور حتم کمک زیادی می‌کند؛ بالاخص در مواقع بحرانی.
"دیدن فیلم کشته شدن ندا آقا سلطان، دانشجوی ۲۶ ساله ایرانی، هوسپیان را به یاد خاطره قتل بی‌رحمانه پدرش انداخت.ژوزف که به همراه برادرش آندره، مستندی به نام "فریادی از ایران" درباره زندگی و مرگ پدرشان ساخته است، که برنده جوایزی نیز شده، می‌گوید:
"برمی‌گردیم به همان بخشش روزانه! همانگونه که عده بسیاری در زمان فوت پدرم، برای ما دعا می‌کردند، ما هم در این شرایط سخت، دست به دعا برداشته‌ایم. رئیس مؤسسه ایلام، برنامه‌ای برای دعا طراحی کرده که به مسیحیان در غرب اعلام خواهد كرد تا برای جامعه و کلیسای ایران دعا کنند.
با اشاره به اینکه مسیحیان در ایران برای خاتمه این حملات و آزادی و شفای کل ملت، نزد خدا فریاد برآورده‌اند، مشکلات همیشگی جامعه ایران از قبیل مواد مخدر و افسردگی را نیز باید یادآور شد و"از مسیحیان سراسر جهان خواستار مشارکت در دعا برای ایران هستیم."



هیچ نظری موجود نیست: