۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

آرمسترانگ دین وخداوند رادرجشنواره ایده ها تبیین می كند

کارن آرمسترانگ نویسنده و مورخ ادیان قرار است روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) به عنوان بخشی از برنامه‌های جشنواره ایده‌های شهر بریستول، بریتانیا که هر دو سال یکبار برگزاری می‌شود سخنرانی کند.
جشنواره دوسالانه ایده ها بریستول در سال ۲۰۰۵ در تلاش این شهر برای گرفتن عنوان " پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۰۸" آغاز شد.
این جشنواره بسیاری از سازمانهای فرهنگی شهر را برای ایجاد سکوی گفتگو درباره مباحثی چون دین، فسفه، علم و سیاست گردهم جمع می کند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازDaily Religious،این جشنواره برای سال ۲۰۰۹ بر سه موضوع ۳۰ سال تاچریسم، داروین و داروینیسم وهمچنین هنرها و علوم پنجاه سال پس از سخنرانی تأثیرگذار "سی پی اسنو" با عنوان " دو فرهنگ" متمرکز خواهد بود.
کارن آرمسترانگ نویسنده و مورخ ادیان روز ۱۴ ژوئیه درباره خداوند و دین در این جشنواره سخنرانی می کند.
آیا خداوند در این عصر پرتکاپوی عقلگرایی علمی جایگاهی دارد؟ از جمله پرسشهایی است که کارن آرمسترانگ قرار است طی سخنرانی خود به آنها پاسخ داده و پاسخی برای ناخداباوران جدید چون ریچارد داوکینز و کریستوفر هیچکنز ارائه کند. وی استدلال می کند که دین هنوز هم نقش بنیادین خود را در دنیای مدرن دارد و این امر برای آینده ما ضروری است.
آرمسترانگ سالها به عنوان یک راهبه مسیحی کلیسای کاتولیک روم فعالیت می کرد و امروز به عنوان یک صاحب‌نظر در حوزه دین در جهان غرب مطرح است. او دانش آموخته آکسفورد است و کتابهای متعددی در زمینه دین به چاپ رسانده است.
کارن آرمسترانگ نویسنده بیش از ۲۰ کتاب از جمله "تاریخ کوتاه اسلام" است که در میان تازه ترین آنها می توان به کتاب "تحول بزرگ؛ آغاز سنتهای ادیان ما" اشاره کرد. این کارشناس برجسته دین یکی از فعالان درک بین ادیان است که در بریتانیا اقامت دارد

هیچ نظری موجود نیست: