۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

شهادت یک مبشر مسیحی آمریکایی توسط نیروهای القاعده

یک مسیحی اهل آمریکا که علاوه بر کار، برای گسترش مسیحیت در میان ملل آفریقایی نیز تلاش می‌کرد توسط شورشیان مسلمان که احتمالاً وابسته به القاعده بودند، به قتل رسید.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازبنگاه خاورمیانه MEC که با مسیحیان منطقه در ارتباط است می‌گوید، "کریستوفر لگت" هنگامی كه داشت از مؤسسه زبان و کامپیوتری که مدیریتش بر عهده خودش بود، خارج می‌شد با شورشیان روبه‌رو شد. او که فوراً دریافت حمله‌کنندگان قصد ربودنش را دارند، در برابر آنان مقاومت کرد؛ ولی ایشان با چندین ضربه گلوله در سرش، وی را به قتل رساندند.
تلویزیون الجزیره که یک کانال خبری عربی زبان است، اعلام کرد که نیروهای القاعده در آفریقای شمالی مسئولیت قتل "کریستوفر لگت" را بر عهده گرفته‌اند. تلویزیون الجزیره اضافه کرد بیانیه‌ای صوتی از گروه مغرب اسلامی وابسته به القاعده در دست می‌باشد که گوینده آن می‌گوید قتل کریستوفر لگت ۳۹ ساله، کار نیروهای این گروه بوده؛ چرا که وی سعی می‌کرده تا مسلمانان کشور را به مسیحیت درآورد.
در ادامه این بیانیه صوتی شنیده می‌شود: "سرانجام قهرمانان گروه مغرب اسلامی ساعت ۸ صبح روز دوشنبه موفق به قتل "کریستوفر لگت"، این ملحد آمریکایی که فعالیت‌های تبشیری مسیحی داشت، شدند."
اعتبار این مدرک صوتی به طور مستقل قابل تأیید نیست، ولی به گفته مسیحیان افراد خارجی دیگری هم بوده‌اند که در سال جاری توسط این شورشیان به قتل رسیده‌اند.شورشیان القاعده مسئولیت قتل چهار توریست فرانسوی در دسامبر ۲۰۰۷ را نیز بر عهده گرفته‌اند.
وزارت امور داخله ماوریتانیا اعلام کرد که پرونده قتل" لگت " در حال بررسی بوده و نیروهای امنیتی هرکاری که بتوانند برای دستگیر کردن مجرمین انجام خواهند داد.
"لگت" که در شهر کلولند واقع در ایالت تنسی آمریکا بزرگ شده است، در یک مؤسسه زبان و کامپیوتر که در منطقه‌ای فقیرنشین در همسایگی ناوکشات قرار داشت، به تدریس مشغول بود.کشیش جیم گیبسون، کمک شبان کلیسای بپتیست کلولند می‌گوید لگت که عضو کلیسا بود، هروقت به آمریکا بازمی‌‌گشت در جلسات شرکت می‌کرد؛ ولی فعالیتش در ماوریتانیا کاملاً مستقل بود.
گیبسون می‌گوید: لگت، همسر و چهار فرزندش، مدت ۶ سال بود که در آفریقا زندگی می‌کردند.مرگ او باعث نگرانی جامعه کم‌جمعیت ایماندار کشور و هم‌چنین مسیحیان خارجی شد که در ماوریتانیا زندگی می‌کنند.
سازمان بین‌المللی آزادی مسیحی CFI که در آمریکا می‌باشد، گفت: "او به شکلی غم‌انگیز در دنیایی که هر روز شاهد جفای بیشتر و بیشتر بر مسیحیان است، به شهادت رسید. شهامت و تعهد آقای لگت برای اعلان مژده انجیل در کشوری که همیشه با مسیحیان دشمنی می‌شود، ستودنی است.
سازمان CFI عمیقاً نگران وضعیت رفاه و امنیت مسیحیان در منطقه است."نحوه برگزاری مراسم خاکسپاری این شهید مسیحی، هنوز مشخص نمی‌باشد.
سازمان MEC در نامه‌ای خطاب به حامیان خود اعلام کرد که مسیحیان ماوریتانیا درخواست دعا کرده‌اند تا همسر، فرزندان، همکاران و اقوام کریستوفر تسلی و حضور مسیح را دریابند. آنان همچنین درخواست دعا دارند تا مسئولین این جنایت فوراً شناسایی شده و به پای میز عدالت کشانده شوند.
ماوریتانیا که در سال ۱۹۶۰ از استعمار فرانسه خارج و به کشوری مستقل بدل شد، با جمعیت ۳ میلیونی خود همواره دستخوش بی‌ثباتی‌های مذهبی و سیاسی بوده است. یک کودتای بدون خونریزی در آگوست ۲۰۰۵ باعث عزل پرزیدنت " تایا" از مقام ریاست‌جمهوری کشور شد و کنسول ارتش را کمک کرد که تغییراتی در قوانین دموکراتیک کشور ایجاد کنند.
سیدی اولد شیخ عبداللهی، کاندیدای مستقل، که آمریکا او را "اولین رئیس‌جمهوری که آزادانه و عادلانه انتخاب شد" می‌خواند، در آپریل ۲۰۰۸ به مقام ریاست‌جمهوری نائل شد. اما یک حزب ارتشی در کشور، خیلی زود و در ماه آگوست همان سال، وی را از مقامش عزل نموده و حکومتی بر پایه کنسول ارتش پی‌ریزی نمودند.
به نقل از سازمان مرکزی جاسوسی ایالات متحده CIA، پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، کشور با تنش‌های قومی بین جمعیت سیاه پوست و کمونیست‌های سیاه یا سفیدپوست مواجه است

هیچ نظری موجود نیست: