۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

كلیسای بشارتی ایران با دوره سختی مواجه خواهد بود

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، شورای نگهبان که عالی‌رتبه‌ترین هیأت قانون‌گزار در ایران است، روز دوشنبه مجدداً تأیید کرد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور قطعی انتخابات بیست و دوم خرداد ماه است. تصمیم نهایی از طریق شمارش مجدد ۱۰ درصد کل آراء صورت گرفته است.اعتراضات ملی در ایران، پس از ادعای برخی درباره تقلب در نتایج آرای انتخابات اوج گرفت.
بنا به گزارشات در جریان درگیری‌های میان معترضین و پلیس، به نقل از منابع دولتی تاكنون حدود ۱۸ نفر کشته شده‌اند كه بنظرمی رسد از این تعداد بیشتر باشد.
به گزارش MissionNetworkNews، کارل مولر، رئیس موسسه " درهای باز" در ایالات متحده معتقد است: "رویدادی که در ایران درحال حاضر شاهدش هستیم، همان چیزی است که مدت‌ها پیش فکرش را می‌کردیم؛ تحقیقات و پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که ۷۰ درصد مردم ایران از حکومت کشور خود راضی نبوده و خواستار آزادی‌های بیشتر از قبیل آزادی دینی و جدایی دین از سیاست می‌باشند.
"خوشبختانه بی‌ثباتی‌های اخیر در منطقه، باعث ایجاد توقف در کار سازمان مسیحی" درهای باز" نشد. این سازمان در حال دعا برای یکی از همکاران خود در ایران است که در روزهای آغازین اعتراضات، دستگیر شده است.
"مولر" می افزاید: در خلال این شرایط ، " سازمان درهای باز" همچنان مشغول به توزیع انجیل و کتب ادبیات و الهیاتی مسیحی، دروس شاگردی، تهیه برنامه‌های تلویزیونی و پخش آنها از کانال‌های ماهواره برای مسیحیان ایران است.
مولر می‌گوید: "ما همچنان از کسانی که بطور مخفیانه از ایران با اپراتورهای فارسی زبان در دنیای آزاد در ارتباط هستند، حمایت می‌کنیم؛ بنابراین، آن دسته از فعالیت‌هایمان ادامه دارند. و از طرف دیگر با وجود تحولات سیاسی اخیر، خدمات کلیسایی و شاگردسازی نیز از سوی دیگر در جریان است.
"گفتنی است ایرانیان تا حدی نسبت به انجیل باز شده‌اند و نوعی بیداری در این کشور، در حال رخ دادن است.مولر افزود: "خوشبختانه شاهد یک بیداری در سرتاسر ایران هستیم؛ چرا که مردم این کشور از خلأ عمیق روحانی رنج می‌برند. مشکلات اجتماعی و سختی‌های زندگی در رژیمی با حکومت مطلقه و استبدادی، شوق بسیاری در اکثر مردم ایجاد کرده که آرامش درونی بدست آورند. و این آرامش از طریق عیسی مسیح است که حاصل می‌شود.
صدها هزار نفر به عیسی مسیح ایمان می‌آورند تا راه ‌حل واقعی مشکلاتشان را بدست آورده باشند."به‌هر‌حال، هر زمان که بحران انتخابات در ایران خاتمه یابد، مسیحیان باید منتظر تشدید سخت‌گیری پیرامون آزادی مذهب در کشور باشند.
كارل مولر از قول منابع سازمان "درهای باز" در ایران گزارش می‌دهد، که محدودیت در اینترنت و استفاده از تلفن همراه، نشان آغاز موج تازه‌ای از سرکوبی است.
مولر اذعان داشت: "بزرگ‌ترین مشکل اینست که اعتراضات جاری تبدیل به نبردی سیاسی بین دو عنصر کشور شده که هر دو هم مستبد و سرکوب‌گر می‌باشند. دیگر نبردی بین استبداد و آزادی وجود ندارد؛ بنابراین صرفنظر از نتیجه نهایی اعتراضات، مطمئناً شاهد افزایش فشار بر کلیسای ایران خواهیم بود و زمان، شدت آن را برای ما مشخص خواهد کرد. فقط می‌دانیم که دوران سختی پیش روست."با‌این‌حال، مسیحیان ایرانی از ایمان تازه یافته خود، تحت هیچ شرایطی دست نخواهند کشید".
مولر در ادامه بیانات خود می‌افزاید: "مردم مایلند تا بهای ایمانشان را بپردازند؛ چرا که پرداخت این بها، ایشان را به خواسته‌ای که در عمق وجود خود دارند، خواهد رساند. نوایمانان معمولاً درباره عیسی با اعضای خانواده، دوستان و همسایگان خود سخن می‌گویند."
یکی از ایرانیانی که در زمان تحصیل در اسکاندیناوی به مسیح ایمان آورده بود، پس از گذشت یک سال و بازگشت به خانه، نجات از طریق عیسی مسیح را به ۵۰ نفر از اقوامش معرفی کرد. گفتنی است کلیسای خانگی ایشان، یک سال بعد از آن از نظر تعداد ایمانداران رشد چشمگیری داشت.
مرد دیگری که دیش ماهواره یک کشیش را دزدیده بود، به خانه آمد و بعد از وصل کردن آن، با برنامه‌هایی مواجه شد که از طریق "سازمان درهای باز" برای مسیحیان ایران فراهم و پخش می‌شد. در نتیجه با شنیدن کلام خدا از طریق تلویزیون، این سارق، مسیح را در قلب خود پذیرفت. وی پس از آن، ایمانش را با همه دوستانش که اکثراً فعالیت‌های غیرقانونی داشتند، در میان گذاشت و در نتیجه کلیسای خانگی با ۱۲ عضو شروع به کار کرد.
به گزارش fcnn، "مولر" مسیحیان سراسر دنیا را به دعا برای ایران دعوت می‌کند: "واضح است که ترس بسیاری در مردم وجود دارد. همانطور که همه ما در طول روزها و هفته‌های اخیر، فشارهای موجود در کشور را دیده‌ایم، خوب می‌دانیم که این حكومت، رژیم سخت‌گیری است. و صد البته که ایمان به مسیح، مطابق میل حكومت مذهبی ایران نیست. اما خواهران و برادران ایماندار ما حاضرند تا بهای ایمان خود را بپردازند. همانطور که بسیاری تا به حال پرداخته‌اند."

هیچ نظری موجود نیست: