۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

پخش اینترنتی مراسم عشا ربانی از كلیسایی در اسكاتلند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازمهر،کلیسای سنت پاتریک در اسکاتلند در تلاش برای ارتباط با اعضای خود موعظه‌های روحانیون و مراسم عشای ربانی را به صورت زنده از طریق اینترنت پخش کند تا با استفاده از این تکنولوژی بتواند با طیف گسترده‌تر افراد ارتباط داشته باشد.
استفاده کلیسای سنت پاتریک از این تکنولوژی در راستای ارتباط با افراد مسن یا آنهایی است که خود را به خانه محدود کرده و از خانه خود بیرون نمی آیند.
ظرف سه هفته گذشته تمام مراسم عشای ربانی، مراسم تدفین، ازدواج و تعمید از اینترنت پخش شده تا افرادی که نمی توانند در مراسم حاضر شوند نیز از فضای دینی این مراسم بهره مند شوند.
ایده پخش اینترنتی این مراسم به دنبال تلاش کلیسا برای شناسایی راه های ارتباطی با افراد مسن و همچنین افرادی بود که خانه را به هر علتی ترک نمی کنند.
گری کونری کشیش این کلیسا گفت: این اقدام کلیسا را به عرصه جدید وارد کرده است. به رغم اینکه این اقدام هنوز در مراحل اولیه است اما استقبال از آن خوب بوده است. صدای پخش این مراسم عالی است اما کیفیت تصوی درحال حاضر محدود است. این سیستم ظرف چند هفته اصلاح می شود، بنابراین افرادی که نمی توانند در مراسم عشای ربانی شخصا شرکت کنند می توانند این مراسم دینی و آیینی را در خانه ها یا بیمارستانها و هرکجا که هستند تماشا کنند و با آن همراه شوند.
یک دوربین ثابت که در کلیسا کار گذاشته شده مراسم عشای ربانی آخر هفته ها را پخش می کند.
کشیش این کلیسا گفت: بیشتر افرادی که از این خدمات طی چند هفته گذشته استفاده کرده اند افرادی از خارج از کشور بودند که نتوانستند در تدفین اقوام خود که در این کلیسا مراسم آن برگزار شد شرکت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: