۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

قطع دست و پای ۴ نوجوان به حكم اجرای شریعت اسلامی

اخبار مربوط به عمل دهشتناک یک سازمان تندروی مسلمان سومالیائی به نام " الشباب" در آن کشور، همه را نگران کرده است.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از پایگاه خبری سازمان بین المللی درهای باز ( اوپن دورز اینترناشنال )، "در ساعات اولیه بامداد روز۵ تیرماه جاری برابر با ۲۵ ژوئن ، مسلمانان تندروی سومالیائی در منطقه تحت نفوذ خود دستهای راست و پاهای چپ ۴ نوجوان را بریدند". آنها این ۴ نفر را در مورد دزدیدن یک دستگاه موبایل و برخی وسایل دیگر مجرم تشخیص داده بودند.!
این سازمان یک تشکیلات بسیار تندروی اسلامی در کشور بحران زده سومالی است که خود را طرفدار اجرای مو به مو شریعت اسلامی معرفی میکند .
"شیخ علی محمود فیدو" ، یکی از فعالین "الشباب" در توجیه انجام عمل مذکور ادعا کرده است که : ما این حکم را بر اساس قوانین شرع اسلام به اجرا گذاشته ایم و در آینده نیز هر کس جرم مشابهی مرتکب گردد ، با چنین مجازاتی روبرو خواهد شد .
سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام نمود که این عمل یک جنایت محسوب میشود چرا که متهمان نوجوان از داشتن حق وکیل و فرجام خواهی که شروط اساسی برای عادلانه بودن هر محاکمه ای است محروم بود ه اند و علاوه بر آن دادگاهی که آنها را محاکمه کرده است یک دادگاه قانونی نبوده . این بیانیه در حالی صادر میشود که دولت میانه روی سومالی غرق در بحرانهای داخلی است و سعی میکند در مسائلی از این دست دخالت نکند تا از سوی مخالفان اسلامگرای مسلح به اسلام ستیزی متهم نشود .
فشار گروههای اسلام گرا باعث شده تا مسیحیان در سراسر آن کشور قادر به اجرای مراسم خود نباشند و در خفا به عبادت بپردازند .
در ماههای اخیر این گروه دو قانون گذار سومالیائی را کشت و در یک حمله انتحاری توسط یک ماشین بمب گذاری شده ، وزیر امنیت سومالی و ۳۰ نفر دیگر را در نزدیکی مرز اتیوپی نابود کرد . پس از این حوادث آنها در حمله دیگری یک نماینده پارلمان سومالی را در شمال موگادیشو ، پایتخت کشور کشتند . این گروه یک سازمان سیاسی است که به نظر میرسد برای رسیدن به اهداف خود ، اسلامگرائی به شدت افراطی را به عنوان روش خود برگزیده است و قصد دارد با استفاده از روشهای بسیار خشونت آمیز در دل مخالفان خود ترس ایجاد نماید .
یاد آوری میشود" الشباب" همان گروهی است که در بهمن ماه سال گذشته ( فوریه ) دو کودک ۱۱و۱۲ ساله به نامهای عبدی رحمان و حسین فرزندان موسی محمد یوسف را که مسیحی شده گردن زدند. موسی محمد یوسف که در خفا زندگی میکند ، در ارتباط با رهبر یک کلیسای زیر زمینی است. مردان مسلح الشباب برای وادار کردن موسی به تسلیم شدن و دادن اطلاعات راجع به آن رهبر مسیحی و اعضای کلیسای مخفیش مرتکب آن عمل وحشیانه شدند ولی چون به نتیجه نرسیدند همچنان به دنبال او هستند .
یک ایستگاه رادیوئی که صدای آن در سومالی شنیده میشود و متعلق به الشباب است ، چندی پیش سخنان شیخ عبدی خان محمد از رهبران آن سازمان را پخش کرد که میگفت :
ما باید برای حمله به همسایه مسیحی خود اتیوپی آماده شویم که این یک جهاد عظیم برای نابودی کفار خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: