۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

افزایش نگرانی درباره دو شهروند مسیحی زندانی

شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان (fcnn.com)، به دنبال توجه بی سابقه جهانی به وقایع سیاسی ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و درگیریهای ناشی از آن، اینک این نگرانی درباره دو دختر جوان بازداشت شده مسیحی در زندان اوین به وجود آمده است که سرنوشت آنان در لابلای اخبار کشمکشهای اخیر به فراموشی سپرده شود.
در واقع مسیحیان ایران از این نگرانند که در این گیر ودار برای انتقام گیری و یا زهر چشم گرفتن از جوانان هم که شده این دو در یک اقدام غافلگیرانه محكوم به اعدام شوند .
به گزارش سایت دعا برای ایران،مرضیه امین زاده ۳۰ ساله و مریم رستم پور ۲۷ ساله اکنون بیش از ۴ ماه است در واقع به اتهام مسیحی شدن اما بطور رسمی با عنوان جعلی اقدام علیه امنیت ملی، در زندان اوین تحت بازداشت نا عادلانه هستند . بر اساس گزارشی از سوی نزدیکان این دو زندانی و همچنین حقوقدانانی که بطور محدود از داخل زندانها اخبار را دریافت میکنند ، این دو دختر جوان که در ۱۵ اسفندماه سال گذشته ۱۳۸۷( ۵ مارچ ۲۰۰۹) در منازل مسکونیشان در تهران بازداشت شد ه اند، تحت شکنجه های روحی دچار مشکلاتی نظیر بی خوابی و ا ضطراب حاد گردیده اند .
برابر این گزارش این دو شهروند مسیحی در روز ۱۷ تیرماه برابر با ۷ جولای ۲۰۰۹، آنها به دلایل نامعلومی به مدت ۳ هفته در اواخر اردیبهشت ماه تحت بازجویی های شدید و در سلولهای انفرادی به سر برده اند و پس از آن در خرداد ماه برای ۲ هفته با هم در یک سلول کوچک در بند بوده اند . بعد از این ایام وقتی آنها را به بند عمومی منتقل میکنند با انبوهی از زنان و دختران دستگیر شده در وقایع و اعتراضات میلیونی اخیر روبرو میشوند که بند زنان گنجایش کافی برای نگهداری همه آنان را نداشت . همین گزارش می افزاید تعداد زنان دستگیر شده پس از انتخابات را که در رابطه با اعتراضات دستگیر و به بخش زنان زندان اوین منتقل شده اند ، از قول مطلعین حدود ۶۰۰ زن ذکر کرده است .
بنا بر این گزارش ، در حالیکه هنوز به آنها بطور روشن تفهیم اتهام نشده است و فقط از عنوان کلی و مبهم اقدام عیله امنیت ملی توسط مسئولان قضائی درمورد آنان استفاده میشود ، یک مقام قضائی در روزهای اخیر به آنها گفته است که ممکن است هردوی آنها به جرم " ارتداد" اعدام شوند.
کسانی که با اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران از نزدیک آشنا هستند به خوبی میدانند که نظام جمهوری اسلامی و سیستم قضائی آن بسیار غیر قابل پیش بینی هستند . لازم به ذكر است، هرگاه تشکیلات جمهوری اسلامی در معرض دشواریها قرار گرفته، دست به اعدامهای کور و بدون دلیل خاص زده است . اعدام ارتشیان و مقامات ارشد سیاسی و افراد عادی پلیس در روزهای اول انقلاب ، اعدام افراد عادی کرد و ترک در جریانات سالهای اول حکومت اسلامی درکردستان، آذربایجان و گنبد ،اعدامهای دسته جمعی جوانان و نوجوانان بازداشت شده در جریان فعالیت گروههای سیاسی در اوایل دهه شصت شمسی ، اعدام دسته جمعی زندانیان همان گروهها در داخل زندانها در سال ۶۷ بدون اینکه جرم جدیدی مرتکب شده باشند ، موج اعدامهای هدف دار در سالهای پس از هجوم آمریکا و نیروهای متحدش به عراق و سرنگونی صدام حسین که جمهوری اسلامی در تهدید تهاجم بود وحتی آخرین آشوب پیش از شروع بحران اخیر در شهر زاهدان که دیدیم دادگاههای اسلامی چگونه ۳ زندانی را که به جرم دیگری قبلا دستگیر کرده بود به جرم مشارکت در بمب گذاری انجام شده در زمان بازداشت آنها ، در طی چند ساعت محاکمه و به طناب دار سپرد .
اگر چه اخیرا در خبرها داشتیم که درخواست مجازات اعدام برای جرم " ارتداد"، از قانون تعزیرات اسلامی جدید مصوبه مجلس قانون گذاری جمهوری اسلامی حذف شده است ، اما برای اینکه این مصوبه قانون بشود هنوز راه طولانی در پیش دارد و باید توسط شورای نگهبان تحت حاکمیت تند روها نیز به تصویب برسد تا قابل اجرا شود .
"ارتداد" به همراه قتل ، زنا ، تجاوز، قیام یا دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر همه مواردی هستند که حکم آنها مطابق قوانین فعلی جمهوری اسلامی میتواند اعدام باشد . هفته گذشته اعلام شد که در همان زندان اوین که مرضیه و مریم در آن زندانی می باشند ، حداقل ۶ نفر به جرم قتل اعدام شدند .
واقعیت این است که زندگی مرضیه ومریم این دو دختر مسیحی زندانی به خصوص پس از وقایع اخیر بسیار بیشتر با خطر مواجه شده است .آنها میتوانند به راحتی هدف یک انتقام گیری کور دیگر برای ترساندن جوانان ایرانی قرار گیرند .چون ضمن اینکه جوان هستند و زن میباشند به ظاهر از همه بی دفاع تر هستند و کمتر کسی از آنها صحبت میکند و میتوانند سرمشق خوبی برای زنان وجوانان به عنوان دو نیروی شاخص مخالفت با نظام ،با پرداخت کمترین هزینه برای حکومت باشند. برای توجیه اقدامات شدید دولت علیه مخالفان ، نزد افکار قشر اسلامی متعصب و محدود حامیان حکومت نیز آنها انتخاب خوبی برای انتقام گیری و چشم ترس دادن محسوب میشوند، برای اینکه میتوان به راحتی آنها را چون كه از اسلام به مسیحیت بازگشته ا ند، به دروغ ضد اسلام معرفی کرد و از آن طریق همه مخالفان را هم به ضد یت با اسلام متهم نمود .
بسیاری از سازمانهای فعال و خدمتگزار مسیحی در این مورد توافق دارند که نتیجه بحران سیاسی اخیر و درگیریهای ناشی از آن میتواند در کوتاه مدت به وخامت وضعیت مرضیه و مریم و همچنین سایر ایرانیان مسیحی ( نوكیشان مسیحی ) که قبلا مسلمان بوده اند منجر شود .
به گزارش Bosnewslife، و به گفته برخی منابع غیر رسمی مسیحی اعلام داشتند که علاوه بر خانمها امیرزاده و رستم پور ، بیش از ۵۰ بازداشتی به جرم داشتن اعتقادات مسیحی در ایران وجود دارد که برخی از آنها هفته ها در زندان انفرادی به سر برده اند .
با بررسی همه جانبه وضعیت موجود برای "مرضیه امین زاده و مریم رستم پور" مشخص است که آن دو جانشان به طور جدی در خطر است و شاید منظور آن مقام قضائی از اظهارات غیر رسمی درباره حکم اعدام ،نه ترساندن این دو دختر بیگناه بلکه محک زدن افکار عمومی و واکنشهای جهانی نسبت به چنین عمل بیرحمانه ای بوده است .
اکنون سوال این است که آیا مردم ایران و افکار عمومی جهان این دو دختر ایرانی مسیحی را به فراموشی سپرده اند تا حکومت جمهوری اسلامی در صورت تمایل بتواند علیه آنها دست به هر اقدامی بزند ؟ یا همانطور که در مورد رکسانا صابری قاطعانه ویک پارچه عمل کردند در مخالفت با بازداشت این دو، دبیر کل سازمان ملل متحد و حتی رئیس جمهور آمریکا را نیز وادار به اظهار نظر خواهند نمود.
حداقل از معتقدان مسیحی سراسر جهان که در کلیساها رفت و آمد دارند انتظار توجه بیشتر و فشار افزون تری در این مورد وجود دارد .

هیچ نظری موجود نیست: