۱۳۸۷ مهر ۲۴, چهارشنبه

احساس کشمکشهای میان آزادی عقیده و دین در ایران

از سران حكومت جمهوری اسلامی خواسته شده است که پیشنویس جنجال برانگیز
قانون ارتداد را مورد بازبینی قرار دهند


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، ال جانسن، از سازمان مسیحی "درهای باز " گفت:" اتحادیۀ اروپا طی بیانیه ای صریحاً از ایران خواسته است تا قانون "ارتداد" را ملغی و مسیحیانی كه به این جرم دستگیر و یا زندانی می شوند آزاد کنند.
وی افزود بنابراین من امیدوارم که دیگر كشورها نیز دراین مورد اعلام همبستگی نمایند تا فشارهای بیشتری را بر ایران تحمیل نماییم.
"بنابر آنچه که از این بیانیه بر میآید، انحادیۀ اروپا "نگران وخامت اجرای آزادی دین و عقیده، خصوصاً آزادی پرستش در ایران است ، چراکه فشار بر پیروان اقلیتهای دینی در ماههای اخیر شدیدتر گردیده است."
در این بیانیه اینچنین آمده است که "درصورت تصویب، این قانون بطور جدی تخطی از آزادی عقیده و دین خواهد بود که آزادی تغییر دین و یا آزادی انتخاب نداشتن دین را در بر میگیرد.
همچنین این قانون مادۀ ۱۸ تعهد بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را که ایران بدان "متعهد"(!) است نقض میکند، که در نتیجۀ آن زندگی تعداد بیشماری ایرانیان را که بخاطر عقاید دینیشان دستگیر و زندانی میباشند تهدید میکند."
- آیا این بیانیه می تواند موثر باشد؟
پاسخ ایران به اعتراضات علیه تهدید اتمی جواب این سوال است. جانسن همچون سازمان مسیحی " درهای باز" که دروس آموزشی خاصی دردست تهیه دارد، نظر دیگری ابراز میکند. بدلیل اینکه کلیسای رسمی ایران تحت کنترل شدید دولت اسلامی میباشد، رشد انفرادی مسیحیان کمرنگ گردیده است. به عقیدۀ این سازمان بهترین راه برای رشد این مسیحیان پرستش و گردهم آیی بشکل مطمئن و عضویت در گروههای خانگی مستقل میباشد.
با توجه به فشارها و مسائل امنیتی كه از سوی جمهوری اسلامی بر كلیساهای ایران حاكم است ، فعالین ،معلمین و مبشرین مسیحی"مدتی است که دورۀ آموزشی ای را برای مسیحیانی که از زمینۀ اسلام به مسیحیت روی می آورند تهیه کرده اند. این نوكیشان مسیحی که در محیطی مسیحی رشد نکرده اند نیازمند اموزش در زمینۀ شاگردی هستند.
سوال این است این افراد چگونه میتوانند ایمان خود را درحالی که در یك جامعه ای اسلامی بسر میبرند اجرا نمایند؟"

هیچ نظری موجود نیست: