۱۳۸۷ مهر ۱۱, پنجشنبه

بازداشت خادم رسمی كلیسای انجیلی آشوری ارومیه

مامورین اطلاعات با ورود به منزل یكی ازخادمین رسمی كلیسای ارومیه ضمن بازرسی
كامل منزل بدون هیچ توضیح و یا علتی وی را بازداشت و با خود بردند.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، چهار تن از مامورین اطلاعاتی شـــهرستان ارومـــیه در ســاعت ۱۰:۳۰صـبح روز دوشـنبه اول مـــهرماه ۱۳۸۷( ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۸) بــدون ارائـه هیچــگـونه حكمی وارد مــنزل "شرودر یادگار" از اعضاء و خادمین رسمی كلیسای انجیلی آشوری ارومیه شدند .
مامورین پس از ورود به منزل تمامی اتاقها و به خصوص اتاق كار ایشان را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند و كلیه كتب و سی دی ها و به خصوص كامپیوترشخصی وی را بدقت بازرسی كردند .
پس از گذشت چهار ساعت بازرسی از منزل ، ماموران اطلاعات خادم كلیسا "شرودر یادگار" را بهمراه یكی دیگر از برادران مسیحی بنام ( علی - ك ) از تهران، كه در منزل ایشان میهمان بود بدون هیچگونه توضیحی و یا ارائه حكم جلب از سوی دادگاه آنها را بازداشت و به مكان نامعلومی بردند.
همچنین در جریان این بازرسی ها نیز تعداد بسیاری كتب، جزوات، سی دی و لوازم شخصی ایشان را نیز ضبط كردند.
در پی نگرانی خانواده ازوضعیت سلامت ومكان نگهداری ایشان، سرانجام پس از چند روز بازداشت ، از سوی مامورین اطلاعات، طی تماس تلفنی به همسر وی خبر داده شد كه او در بازداشتگاه مركزي اطلاعات اروميه به سر مي برد، و نیز يك روز پس از آن هم به "شرودر" اجازه داده شد تا با خانواده خود تماسی كوتاه داشته باشد و ایشان فقط این جمله را به زبان فارسي به همسرش گفته است:
"\ سلام من شرودر هستم و حالم خوب است \"
در پی مراجعات و پیگیریهای مكرر خانواده به سازمانهای مربوطه، مامورین اطلاعات اعلام كردند كه ایشان را به اتهام جاسوسی و ارتباط با عوامل بیگانه (!) بازداشت كرده اند، اما پس از مدتی از طرف مقامات رسمی به خانواده ایشان اعلام شد كه وی بجرم " فعالیتهای بشارتی" بازداشت شده است.
ماموران امنیتی حتی به همسر وی نیز در خصوص درج خبر در رسانه ها هشدار دادند. !
تاكنون پس از گذشت ۹ روز از دستگیری ایشان به همسر و دختر۶ ساله اش و همچنین شبان كلیسا آشوری ارومیه اجازه ملاقات داده نشده است و از وضعیت این خادم كلیسا اطلاعی دقیقی در دست نیست.
شایان ذكر است ۲ روز پس از دستگیری " شرودر" یك ایماندار مسیحی فارسی زبان نیز بنام " سبحان " ۲۸ ساله در ارومیه بجرم" مسیحیت" بازداشت شده كه از وضعیت وی نیز تاكنون خبری منتشر نشده است.
شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان از عموم هموطنان به ویژه ایمانداران "كلیسای ایران" در سراسر دنیا تقاضا دارد تا در پی بی خبری از وضعیت مسیحیان بازداشت شده و خادم كلیسای آشوری ارومیه كه باعث ایجاد موجی از نگرانی در میان ایمانداران كلیسا و خانواده وی گردیده ،متحدا در دعا باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: