۱۳۸۷ آبان ۳, جمعه

متن نامه ی همسر"رامتین سودمند" به مقامات قضایی كشور

آيا در ايران كه يك كشور مذهبي است، خداپرستي جرم است؟ آيا كسي كه
خداپرستي و ايمانش باعث درستكاري و خوشنامي اش در
اخلاقيات شده است، بايد در يك كشور مذهبي در زندان باشد؟



به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، پس از گذشت دو ماه از دستگیری و بازداشت رامتین سودمند و با توجه به صدور دستور آزادی ایشان از سوی معاون دادستان به قاضی این پرونده آقای متقی و با وجود ارسال نامه هایی از سوی همسر ایشان به مقامات قضایی کشور از جمله :
۱) ریاست محترم قوه قضاییه
۲) هیئت نظارت بر حفظ و احترام حقوق شهروندی
۳) کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی
۴)و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
و همچنین پی گیریهای وکیل ایشان آقای باغبان، لذا تاكنون هیچ اقدامی جهت آزادی "رامتین سودمند" از سوی قاضی پرونده صورت نگرفته است.
متن نامه ی همسر رامتین سودمند ارسالی به مقامات قضایی کشور:
بنام خدا
با سلام و احترام به استحضار مي رساند، اينجانب ميترا منتظمي و همسرم رامتين سودمند از هموطنان مسيحي مي باشيم.
در تاريخ ۳۱/۵/۱۳۸۷ همسرم بصورت شفاهي از سوي اداره اطلاعات شهر مشهد احضار شده و از آن تاريخ تا كنون در بازداشت بسر مي برد. در طول اين مدت به هيچ يك از اعضاي خانواده و حتي وكيل قانوني ايشان اجازه ملاقات داده نشده و تنها با درخواست هاي مكرر خانواده، اجازه برقراري چند تماس تلفني بسيار كوتاه داده شده است.
طي دو هفته اخير مطابق با گفته شفاهي قاضي محترم پرونده قرار وثيقه صادر شده است. اما در پاسخ به پيگيريهاي خانواده و جناب وكيل، بيان مي كنند كه پرونده هنوز ناقص مي باشد و دستور لغو قرار بازداشت را صادر نمي نمايند.
اين بلاتكليفي همسرم در شرايطي است كه اينجانب و دو كودك خردسالم و كليه اعضاي خانواده بشدت نگران سلامتي و امنيت وي مي باشيم. خانم مهتاب سودمند، مادر ايشان، نابيناي مطلق هستند و به سبب ضربه هاي روحي كه پس از اعدام همسرشان كشيش حسين سودمند - كه در تاريخ ۱۲/۹/۱۳۶۹ با حكم دادگاه ويژه روحانيت به خاطر عدم انكار ايمان مسيحي خود، در زندان مشهد اعدام گرديدند – به ايشان وارد شده، وضع روحي بسيار نامناسبي دارند.
همسر من تاكنون هيچ سابقه كيفري نداشته است، لذا از آنجا كه هيچ اتهامي بصورت رسمي از سوي مقامات محترم قضايي به ايشان وارد نشده، دستگيري و بازداشت ايشان را تنها و تنها بدليل ايمان مسيحي ايشان مي دانم.
حال، عدالت خواهانه سئوال ميكنم. آيا در ايران كه يك كشور مذهبي است، خداپرستي جرم است؟ آيا كسي كه خداپرستي و ايمانش باعث درستكاري و خوشنامي اش در اخلاقيات شده است، بايد در يك كشور مذهبي در زندان باشد؟
با توجه به اينكه رامتين سودمند، فرزند ارشد كشيش حسين سودمند بوده، و يك مسيحي زاده مي باشد، لذا از جنابعالي تقاضا مي كنم كه بعنوان يك مقام مسئول در نظام جمهوري اسلامي ايران به روند پرونده همسرم، رامتين سودمند رسيدگي فرموده و دستورات لازم جهت آزادي هر چه زودتر ايشان را مبذول داريد. موافقت جنابعالي با درخواست اينجانب مايه سپاس و امتنان فراوان خواهد بود.
با تشكر- همسر زندانی مسیحی
میترا منتظمی

هیچ نظری موجود نیست: