۱۳۸۷ آبان ۳, جمعه

تهدید به خانوادۀ زن مسیحی توسط حکم شرعی

آزادی دین برای مسیحیانی است که میخواهند مسلمان شوند، اما برعکس آن وجود ندارد.
این مساله برای آزادی دین بسیار اهمیت دار

"همۀ فرزندان و نوادگانشان بعنوان مسلمان ثبت میشوند!"
مصر- وکلای زنی که بخاطر مسیحی بودن علیرغم مسلمان شدن پدرش در زمان کودکی وی اکنون در بازداشت بسر میبرد نگرانند که آشفتگی قانون دوگانۀ ملی و شریعت ی این کشور منجر به مجازات وی شود و تمامی خانوادۀ وی را، حتی نوادگانش را نیز تحت الشعاع قرار دهد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازWND، دو خواهر مسیحی که بنامهای "شادیا ابراهیم" و "باهیا السیسی"، که در اواخر دهۀ ۴۰ عمر خود بسر میبرند، پس از اطلاع از اینکه پدرشان در زمان کودکی ایشان مسلمان شده بوده شگفت زده شدند.
براساس قانون مصر، تغییر دین پدر به اسلام، این دو خواهر را نیز مادام العمر مسلمان میگرداند ! و اکنون این دو خواهر بجرم تقلب بخاطر درج مسیحیت در مدارک شناسایی خود ومدرک ازدواج "باهیا"، متهم میباشند.
نگرانی وکیل مدافع "باهیا" از این است که اگر دادگاه وی را مجبور به پذیرش رسمی هویت مسلمان نماید، تمامی خانوادۀ او متاثر از این تصمیم میشوند.
بنابر فقه اسلامی، قیمومیت فرزندان به کسی داده میشود که دین " برتر" داشته باشد، و هیچ غیر مسلمانی دارای اختیار قانونی بالاتر از یک مسلمان نمیباشد.به بیان دیگر، هویت اجباری مسلمان "باهیا" به تغییر دین همسرش به اسلام خواهد انجامید، در غیر اینصورت ازدواج ایشان نیزملغی میشود. همچنین در مورد فرزندانش، ایشان نیز با هویت جدید مسلمان ثبت خواهند شد و مشکلات مشابه برای همسران و فرزندانشان رخ خواهد داد.
به گزارش اتحادیه خبرگزاری آفریقای جنوبی (SAPA)، اتهام این دو خواهر به تقلب درحالی است که ایشان از مسلمان شدن پدرشان در سال ۱۹۶۲ بی اطلاع بوده اند.
پدر این دو خواهر، "ناجی ابراهیم"، زمانی آنها بسیار کوچک بودند خانه را ترک کرد و مسلمان شد. بعد از سه سال دوباره با همسر خود آشتی نموده، مسیحی گردید و شخصی برای وی مدارک جعلی جدیدی با هویت مسیحی تهیه نمود. فرد جاعل که به اتهام جعل دهها سند دیگر در ۱۹۹۶ دستگیر شد، در اعترافات خود به جعل مدرک هویت "ناجی ابراهیم" اعتراف کرد.
دوخواهر پس از اعترافات جاعل، متهم به تقلب شده بودند، و "شادیا" مدتی را در زندان بسر برد و "باهیا" خود را در جایی پنهان نمود که پس از الغاء محکومیت "شادیا" و دو ماه پس از فشارهای قانونی سازمانهای مختلف، "باهیا" از مخفیگاه خود خارج شد.
اما ماه گذشته، علیرغم الغاء اتهامات علیه ایشان، قاضی، "باهیا" را به سه سال حبس به جرم دستبردن و تقلب در مدرک ازدواج خود، محکوم نمود.
سردبیر روزنامۀ "وطنی" در این باره گفت:" این جامعۀ مریضی است که ما سعی در تغییر آن داریم. بنابر آنچه که رخ داده، آزادی دین برای مسیحیانی است که میخواهند مسلمان شوند، اما برعکس آن وجود ندارد.""پیتر رامسس" وکیل مدافع این دو خواهر گفت:" دولت چگونه میتواند به کسی که نزدیک به 50 سال از عمر خود را مسیحی زندگی کرده بگوید که باید مسلمان شود و تمامی فرزندان و خانواده اش باید مسلمان گردند؟ این مساله برای آزادی دین بسیار اهمیت دارد."رامسس قول داده که پروندۀ "باهیا" را به دادگاه عالی مصر ارجاع دهد. وی به Compass Direct News گفت که نگران آن است که اگر قاضی علیه "باهیا" رای دهد، وضعیت اقلیتهای دینی در کشوری که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل میدهند، از آنچه که هست نیز بدتر خواهد شد.
دیگر منابع قانونی نیز گفته اند که دادگاه موافق رامسس رای خواهد داد و از"باهیا" مانند خواهرش رفع اتهام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: