۱۳۸۷ مهر ۱۱, پنجشنبه

جمهوری اسلامی درصدد متوقف كردن برنامه تلویزیونی مسیحی

توجه دولت علیه افرادی که فعالیتهای مسیحی میکنند
افزایش یافته و بنظر میآید شرایط سخت تر شود


به گـــزارش شبــكه خــــبر مســـیحیان فــارســـی زبان در گـــزارشی از ســـوی (MNN) آمده: بتازگی خبری از داخل ایران متشر گردید که همگان را مبهوت نمود. "سامی تیپیت" مبشر مسیحی در مورد این خبر گفت: "گفتگوهایی میان مقامات جمهوری اسلامی دربارۀ " افرادی" که از طریق تلویزیون و دیگر رسانه ها به بشارت و موعظۀ انجیل میپردازند و مورد هدف قرار دادن این افراد در صورت ادامۀ فعالیتهایشان درحال انجام است."
رسانه های داخل ایران که به شدت تحت نظر رهبران مذهبی جمهوری اسلامی مورد سانسور قرار دارند می بایست براساس قوانین اسلامی فعالیت نمایند. ایرانیان محافظه کار معتقدند که مطبوعات و رسانه ها نمیتوانند از حکومت و رهبران ایران که رهبران مذهبی نیز هستند جدا بوده و نیز اقلیتهای دینی باید از نظر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حمایت شوند.
دقیقاً مشخص نیست که موضوع از چه قرار است، تنها میدانیم که رهبر مذهبی ایران بحثهای پیش آمده در مجلس را مبنی بر "تسهیل و کاهش محدودیتهای جاری در ارتباط با مطبوعات" را رد کرده و دستور به پایان این صحبتها داده است.
بگفتۀ تیپیت، آنچه که از گزارشهای دریافتی بر میآید، این موضوع جدید از گفتگوهای صورت گرفته در مورد مسالۀ قانون ارتداد مجزا هستند. وی گفت "مساله این است که اساساً، فعالیتهایی همچون فعالیتهای مبشران مسیحی در رسانه ها بخصوص تلویزیون برای تقویت ایمان و کمک به ایماندارانی که در ایمانشان به مسیح میخواهند رشد کنند، کانون درگیریها قرار گرفته است.
این حرکت نیز قدمی دیگر بسوی سرکوبی مسیحیان است. روز ۹ سپتامبر، مجلس ایران به پیشنویس قانون پیشنهادی رای داد که بموجب آن کسانی که از اسلام به دین دیگر بگروند مرتد اعلام شده و محکوم به اعدام میگردند. بحثها بر سر این قانون از ماه فوریه، زمانی آغاز شد که مجلس پیشنویس قانون جزایی را با درنظر گرفتن مجازات سنگین تر برای مرتدین پیشنهاد نمود.
واکنش رادیوی مسیحی به" قانون ارتداد "ایران
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، موضوع قانون ارتداد در ایران مسالۀ بحث گروهای بسیاری گردیده است. بنابر این قانون کسانی که مرتکب ارتداد شوند محکوم به اعدام میگردند که بسیاری از سازمانهای حقوق بشری آنرا محکوم کردند.
با اینکه این قانون باید توسط شورای نگهبان به تصویب نهایی برسد، لیکن بسیاری ازگروهها و اقلیتهای مذهبی ابراز نگرانی کرده اند چراکه ممکن است افرادی كه از اسلام خارج می شوند محکوم به مرگ شوند.
بنابر گزارشها، مسیحیان نوکیش پس از دستگیری تا کنون مورد تهدید و آزار و بازجویی و سپس آزاد میشدند.
"لی دِیونگ" جانشین مدیر رادیوی "ندای امید" گفت: "توجه دولت علیه افرادی که فعالیتهای مسیحی میکنند افزایش یافته و بنظر میآید شرایط سخت تر شود." بعقیدۀ دِیونگ، دو عامل میتواند موجب این سختگیریها باشند. گسترش کلیساها، و یا حرکت جدید سیاسی دولت.
بسیاری اخبار حاکی از آن است که این دولت محبوبیت چندانی ندارد."نارضایتیهای مردم ایران افزایش یافته و طبعا چنین دولتی در این شرایط که اوضاع را وخیم میبیند، سعی میکند تا حلقه را تنگتر کرده و با اعمال زور هرآنچه را که برای خود تهدید میبینند محدود نمایند.
" رادیو "ندای امید" برنامه های مسیحی به زبان فارسی به داخل ایران پخش میکند. بنابر گفتۀ دِیونگ،"انجیل درحال گسترش است. تشنگی مردم ایران دربارۀ مسائل روحانی مسیحی رو به افزایش است." البته طبیعت افراطگرای حکومت اسلامی ایران سعی در دور کردن مردم دارد."چراکه خود حکومت هرروز محبوبیت خود را از دست میدهد و خود را به اسلام نزدیکتر میکند و این امر از محبوبیت اسلام در نزد مردم ایران که در برخی موارد بشکل مسلمان هستند می کاهد.
بااینکه هنوز نافرمانی مدنی از سوی مردم صورت نگرفته است، اما مردم دارند بیدار میشوند. به همین دلیل است که ایرانیها به رادیو و تلویزیونهای مسیحی گوش میدهند. "مشاهده میشود که بسیاری به این برنامه ها گوش می دهند، بسیاری تشنه هستند، اما دربرابر خود مخالفت ها و مشکلات را نیز میبینند.
"اگر این قانون تصویب شود، معنی آن این است که مسیحیان نوکیش مشکلات بسیاری خواهند داشت. "همچنانکه اوضاع برای ایمانداران سخت تر میشود، درخواست آنها برای دعا از برادران و خواهرانشان در مسیح که در خارج از ایران هستند بیشتر میشود تا بتوانند آنچه را که در پیش رو دارند بیشتر تحمل کنند."
آنچه میتوانید انجام دهید
· برای ایمانداران داخل كشور و تقویت ایمانشان در دعا باشیم.
· دعا کنیم که خدا افراد بیشتری را بسوی خود بخواند و به بسیاری از ایرانیان ایمان نجات بخش عطا کند.

هیچ نظری موجود نیست: