۱۳۸۷ مهر ۱۱, پنجشنبه

آزادی هموطنان مسیحی مان از زندان اطلاعات شیراز

جلسه دادگاهی دردادسرای عالی استان فارس با حضور خانواده های آنان و وكیل مدافع و
به سرپرستی قاضی رضائی برگزار شد كه پس از انجام مراحل دادگاهی،...



به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان هموطنان مسیحی مان، "محمود متین آزاد و آرش بصیرت "كه در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سالجاری برابر با ( ۱۵ می- ۲۰۰۸) در " پارك باغ رویا " توسط تعدادی از مامورین اطلاعات و امنیت شیراز دستگیر و بازداشت شده بودند با دعا و حمایت های شما هموطنان پس از۳ ماه از زندان آزاد شدند.
این دو هموطن كه پس از دستگیری در بازداشتگاه موقت زندان اطلاعات (معروف به پلا ك ۱۰۰) در مرکزشهر شیراز زندانی بودند به دفعات در زیر بازجوئی های مامورین امنیتی قرار داشتند و به دلیل نوع پرونده آنها مقامات زندان از قبول هرنوع وثیقه ای برای آزادی موقت آنان خود داری می كردند .
طبق گزارش پرونده بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ، و طی گزارش منتشره از سوی اداره كل اطلاعات استان فارس و بر اساس نحقیقات و استناد به ماده ۲۱۴ قانون آئین دادرسی كیفری دادگاههای عمومی و انقلاب ، و مسائل ۱ و ۹ مبحث "ارتداد"، ، برای آقایان محمود متین آزاد و آرش بصیرت ؛ از سوی بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز قرار"مجرمیت " و تقاضای كیفرخواست ارتداد" برای متهمین صادر و اعلام گردید بود.
به گزارش FCNN ، روز سه شنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۲ مهرماه ۱۳۸۷) در ساعت ۳۰: ۱۳ بعداظهر جلسه دادگاهی در دادسرای عالی استان فارس با حضور خانواده های آنان و وكیل مدافع و به سرپرستی قاضی رضائی برگزار شد كه پس از انجام مراحل دادگاهی،" قاضی رضایی رای بر برائت و آزادی زندانیان مسیحی داد " كه هموطنان مسیحی مان پس از گذراندن دو روز در زندان و انجام تكمیل مقدمات پرونده روز پنج شنبه مورخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۸( ۴ مهرماه سالجاری ) از زندان آزاد شدند.
لازم به یاد آوری است كه دیگر برادر مسیحی مان " رامتین سودمند " كه در تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۰۸ ( ۳۱ مرداد ۱۳۸۷) از سوی مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود همچنان در زندان اداره اطلاعات مشهد بسر می برد. به گفته مقامات هنوز جرمی علیه نامبرده ثابت نشده و اداره اطلاعات مشهد تنها اعلام داشته اند كه رامتین می بایست تا زمان انجام و اتمام تحقیقات در بازداشتگاه به سر ببرد .!
شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان ضمن تقدیر از همه شما ایمانداران كلیسای ایران دراین همبستگی كلیسایی از "كلیسای ایران "در سراسر دنیا دعوت می كند تا همچنان برای آزادی دیگر فرزند كلیسا، "رامتین" در دعا باشیم .

هیچ نظری موجود نیست: