۱۳۸۷ آبان ۳, جمعه

رامتین سودمند به اتهام" تبلیغ علیه نظام" محاكمه می شود !

خانواده سودمند بارها عنوان كردند خواهان هیچگونه جنجال سیاسی نیستند و تنها هدف
آنها رعایت حقوق شهروندی و قوانین بین المللی حقوق بشراست


ایران- مشهد ، به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، هموطن مسیحی "رامتین سودمند" فرزند ارشد شهید کلیسای ایران "حسین سودمند" كه در روزپنجشنبه مورخ ۲۱ آگـــوست ۲۰۰۸( ۳۱ مرداد ۱۳۸۷) از سوی اداره اطلاعات مشهد احضار گردید بود همچنان در بازداشت بسر می برد ، و این در حالی است كه علیرغم پیگیری و تلاشهای خانواده برای دیدار و ملاقات با وی تاكنون بی نتیجه بوده است.
بنابراطلاعات دریافتی،رامتین سودمند دربازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد، با عنوان«تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام گردیده است و گفته شده جلسه رسیدگی در دادگاه تا ۲۰ روز دیگر برگزارنخواهد شد.
طبق اصل ۳۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی در صورت بازداشت ، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد و این در شرایطی بود كه رامتین پس از سپری كردن بیش از ۴۴ روز در بازداشتگاه هنوزعلت دستگیری ایشان مشخص نشده بود !
این حكم در روز پنجشنبه ۹ مهرماه سالجاری ( ۱۸ اكتبر) از سوی دادگاه انقلاب شعبه ۹۰۱ مشهد به ریاست قاضی متقی ، به وكیل وی نیز ابلاغ گردید. آقای رحیم باغبان وكیل رامتین سودمند در این خصوص اعلام داشت، این اتهام شامل وضعیت موكل من نمی تواند باشد و بازداشت وی غیر قانونی و مخالف نظام قضایی كشور است .
در این راستا همسر رامتین سودمند نیز طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس خواستار آزادی، رعایت حقوق شهروندی و تسریع در رسیدگی به این موضوع شده است.
اتهام با رنگ سیاسی
به گزارش FCNN ،با توجه به جايگاه حساس رامتین سودمند وخدمت ایشان به عنوان خادم رسمی در كلیسای انجیلی ایران ، اتهام وارده از سوی مقامات اداره اطلاعات مشهد ودستگاه قضایی استان پس از ۴۴ روز بازداشت، بیانگر این مطلب است تا سعی شود جریان پرونده رنگ و موضوع سیاسی بخود بگیرد كه این موضوع باعث نگراني و التهاب افکار عمومي درسطح بین الملل و به خصوص جامعه مسیحیان فارسی زبان ايران گرديده است.
همچنین خانواده سودمند بارها عنوان كرده اند خواهان هیچگونه جنجال سیاسی نیستند و تنها هدف آنها رعایت حقوق شهروندی و قوانین بین المللی حقوق بشر امضا شده توسط جمهوری اسلامی است.
رامتین سودمند در حال حاضر در بازداشتگاه اداره اطلاعات استان بسر می برد و نامبرده اجازه هیچگونه تماسی و یا ملاقات با خانواده و حتی وكیل خود را ندارد. از سویی شرایط روحی و جسمانی همسر و ۲فرزند خردسالش و بخصوص مادر گرامی و"روشندل" ایشان نیز، بعد از تجربه تلخ اعدام زنده یاد " كشیش حسین سودمند " اين موضوع برایش بسیار سخت و نگران کننده است، زيرا خاطرات اعدام آن شهید را تداعی می كند.
شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان" مبهم بودن اتهام " ايشان و همچنين روند توام با نقض حقوق همچون عدم اجازه تماس و ملاقات با خانواده و بخصوص وكیل خود را مايه نگراني ميداند و همچنین به تداوم رويه مذکور در برخورد با جامعه مسیحیان، بخصوص فارسی زبانان در ايران اعتراض خود را اعلام مي نمايد.
طبق اخبار منتشره پیش از این نیز ، ایمان رشیدی، دیگر ایرانی مسیحی در مشهد که پیش از رامتین بازداشت شده بود بعد از ۲۸ روز به قید ضمانت آزاد شد.
از تمامی رسانه ها و خبرگزاریها و سازمانهای مدافع حقوق بشر درخواست می شود تا با انتشار اخبار و اطلاع رسانی از وضعیت هموطن مسیحی مان "رامتین سودمند" وی و خانواده ایشان را در این وضعیت بحرانی یاری دهند.
پدر "رامتین سودمند" زنده یاد "كشيش حسين سودمند" تنها فردي است كه رسماً از سوی مقامات قضایی حکومت جمهوری اسلامی ایران به ‌خاطر عدم انکار ایمان مسیحی‌ خود محكوم و درسوم دسامبر سال ۱۹۹۰ درزندان مشهد اعدام گردید.

هیچ نظری موجود نیست: