۱۳۸۷ آبان ۲۳, پنجشنبه

چگونه برای کلیساهای تحت جفا دعا کنیم؟


حمایت ما ازاین جفا دیدگان این پیغام را به قلب آنها می رساند که "من فراموش نشده ام،
نه خدا و نه برادران و خواهرانم، هیچکدام مرا فراموش نکرده اند."


بسیاری از ایمانداران در سراسر جهان درحال حاضر تحت جفا می باشند بسیاری در زندانها بسر میبرند و حتی نیز بخاطر ایمانشان کشته میشوند.
پس از عیسی مسیح تا کنون ۴۳ میلیون مسیحی به شهادت رسیده اند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان و به نقل ازسازمان بیت المللی مسیحیان در بحران، هم اکنون ۲۰۰ میلیون نفر بخاطر ایمان به عیسی مسیح تحت جفا بسر میبرند که ۶۰% آنها کودکان هستند.
سارا (این نام واقعی او نیست) بخوبی میداند که جفا به چه معنی است. هفتۀ گذشته، سارا و همسرش برای تاسیس یک آموزشگاه کتابمقدس برنامه ریزی کردند. ۴ مرد با وسایل فلزی به آنان حمله کردند.
در اثر ضربات، جمجمۀ سارا از سه ناحیه دچار شکستگی شد، پردۀ گوشش پاره گردید و دچار خونریزی داخلی شد.
او میگوید:" قبل از حمله افراطیون، احساس میکردم که درمورد کلیساهای تحت جفا خیلی حساس شده بودم، اما یکباره من خودم یکی از آنها بودم." این تجربه، باعث شد که سارا با غیرت بیشتری برای کسانی که بخاطر ایمانشان دچار زحمت شده اند تلاش کند.
† چگونه طبق کتابمقدس دعا کنیم
از آنجاییکه عهد جدید برای ایماندارانی نوشته شده که خود در جفا بوده اند، مملو از نمونه هایی برای روش دعا برای برادران و خواهران تحت جفا است.
در ذیل ۵ نمونه از افسسیان آمده است:
- دعا کنید که ایمانداران تحت جفا آن امیدی را که خداوند عطا میکند دریابند (افسسیان ۱: ۸)
- دعا کنید برای قوت روح القدس که بر آنها قرار گیرد (افسسیان ۳: ۱۶)
- دعا کنید که ایمانداران تحت جفا بفهمند خداوند چقدر ایشان را دوست دارد (افسسیان ۳: ۱۷)
- دعا کنید برای ایشان تا بدانند چگونه پیغام انجیل را با دیگران درمیان بگذارند (افسسیان ۶: ۱۹)
- برای ایمانداران تحت جفا کنید تا بدون ترس دربارۀ عیسی با دیگران صحبت کنند (افسسیان ۶: ۲۰)
- برای اینکه بتوانید راههای بیشتری برای دعا از کتابمقدس ابداء نمایید، هر کتاب از عهدجدید را (بجز اناجیل) که خواستید باز کرده، بدنبال آیه هایی بگردید که در آن آمده "دعا نمایید". سپس همانگونه که در ۵ مثال بالا دیدید، از آن آیه ها برای ایجاد موضوع دعا استفاده نمایید.
† برای نیازهای عملی چگونه دعا کنیم
درکنار نمونه های دعا از کتابمقدس، برخی نیازهای عملی هست که ایمانداران تحت جفا از شما میخواهند که برای آن موارد دعا کنید:
- برای دستیابی ایمانداران تحت جفا به کتابمقدس دعا کنید.
- دعا کنید تا شجاعت پایداری در ایمانشان را داشته باشند.
- برای ایماندارانی که از سوی خانواده و دوستانشان طرد شده اند دعا کنید.
- دعا كنید برای ایمانداران در بند كه در دادگاهها با قوت بایستاند.
- دعا کنید که خداوند آنها را با یک "خانوداۀ" جدید مسیحی که دوستشان دارد و هم از لحاظ احساسی و هم مادی حمایتشان میکند دربر گرفته شوند.
- برای زنان که در جامعۀ خود صدمه پذیرند و بخاطر ایمانشان حق قیمومیت فرزندانشان را از داده اند دعا کنید که خداوند وکیل مدافع ایشان باشد.
- دعا کنید که خداوند برای ایمانداران تحت جفا، شغل و مکانی امن مهیا نماید.
- از روشهای مختلف دعا برای کلیساهای تحت جفا اطلاع کسب نمایید،
اخبار بحرانها و جفا بر مسیحیان را در وب سایت ها و خبرگزاری های مسیحی پیگیری نمائید.
† سایر حمایت ها علاوه بر دعا
سارا با بیاد آوردن لحظه ای که مورد حمله قرار گرفته بود گفت: این افرادی که ما کلیسای تحت جفا از آنان نام می بریم ، افرادی هستند مثل ما، وظیفه ما می باشد كه با جدیت برای ایشان دعا کنیم.
احساس اینکه پلیس همیشه دنبالشان است، برآنان سنگینی میکند، اما سنگینی بار ناتوانی اطعام خانوادشان نیز از سویی دیگر سنگینی میکند."
" حمایت ما از این جفا دیدگان این پیغام را به قلب آنها می رساند که "من فراموش نشده ام—نه خدا و نه برادران و خواهرانم، هیچکدام مرا فراموش نکرده اند."
شما میتوانید:
- اخبار و گزارشات خود مبنی بر دستگیری وبازداشت ایمانداران مسیحی را با ایمیل به شبكه های خبری وخبرگزاریهای مسیحی اطلاع داده تا در این مورد هرچه زودتر نسبت به وضعیت آنان در سطح سازمانهای بین المللی اقدام گردد .
- نیروهای امنیتی و مقامات مسئول نسبت به انتشار اخبار و آزار و اذیت ایمانداران مسیحی در هراس هستند و عموما خانوادههای دستگیر شدگان را با تهدید و اینكه وضعیت دستگیر شدگان در صورت انتشار خبر بدتر خواهد شد، آنان را به سكوت وادار خواهند كرد .
- امروزه ابزار نیروهای پلیس وامنیتی پس از دستگیری ایمانداران مسیحی ایجاد رعب و وحشت در میان دیگرمسیحیان است در این لحظه به ایمان استوار شوید.
- از طرف ایمانداران جفا دیده به دولت و مقامات مربوطه جهت آزادی آنان نامه بفرستید.
- ایمیل و یا نامه های حمایت خودتان را از زندانیان مسیحی به ارگانها و یا سازمانهای مدافع حقوق بشر در سطح بین المللی ارسال نمائید.
- کمکهای مالی برای پرداخت وثیقۀ ایماندارانی که به اتهامات واهی در زندان هستند ارسال نمایید.
- به خانواده هایی که پدرشان بخاطر ایمانش در زندان بوده یا کشته شده است (تا زمانی که راه دیگری برای تامین خود بیابند) کمک مادی ارسال نمایید.
- جهت آزادی ایمانداران در بند همبستگی كلیسایی و تیم های دعا تشكیل دهید.
"شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان ضمن قدردانی از همه كلیساهای ایرانی در سراسر جهان یاد آور می شود روز یكشنبه ۹ نوامبر ( ۱۹ آبانماه ) روز جهانی دعا را همه با هم متحدا برای كلیساهای در جفا در دعا باشیم و همچنین سه روز دعـا و روزه برای" ایران " را كه از سوی رهبران كلیساهای ایرانی از روز۲۱ تا ۲۳ نوامبر ۲۰۰۸ ( یكم تا سوم آذر۱۳۸۷)، در پاسخ به یکسال جفا و تصویب قریب الوقوع كلیات لایحه قانون مجازات اسلامی، اعلام گردیده ضمن یادآوری شهدای كلیسای ایران كه امروز توسعه و پیشرفت كلیسای ایران وهون و مدیون خون شهدای كلیساست و با حمایت از جفا دیدگان و زندانیان در بند این روزها ی پر بركت دعا را پاس بداریم.

هیچ نظری موجود نیست: