۱۳۸۷ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

نگرانی از وضعیت "رامتین سودمند"،همچنان دربازداشت

علت دستگيری "رامتين سودمند" و اتهامات عليه او مشخص نيست اما بازداشت او در
ادامه بازداشت شماری ديگر از مسيحيان در ايران صورت می گيرد.

بــرادر مسیـحی مان "رامتین سودمند" فرزند زنده یاد ،شـهید كلیسـای ایـران "حسین سودمند " كه از سوی وزارت اطلاعات مشهد فراخوانده شده بود ، با گذشت ۱۲ روز از دستگيري وی و پيگيريهاي شديد خانواده هنوز هيچ اتهامي از سوي مقامات وزارت اطلاعات نسبت به ايشان اعلام نشده و ایشان همچنان بدون هيچ دليلي در بازداشت به سر مي برد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، از زمان دستگیری "رامتین" توسط نیروهای وزارت اطلاعات خانواده و همسر ایشان بارها به ساختمان مربوطه مراجعه كردند اما پاسخ دقیقی در خصوص علت دستگیری ایشان نداده اند ودر پی اصرار خانواده و پیگیری برادر ایشان، مامورین وزارت اطلاعات فقط به این موضوع اشاره كرده اند كه در حال انجام یكسری تحقیقات می باشند ! وآنها را تهدید كرده اند كه اگر بخواهید بیشتر از این سروصدا كنید پرونده و وضعیت "رامتین" بدتر خواهد شد و صلاح این است كه ساكت بمانید !
در پی این ماجرا و افزایش نگرانی خانواده از بازداشت رامتین هم اكنون وضع مادر ايشان به شدت نگران كننده است و با وجود اخطارهاي فراوان به مقامات مسئول و اعلام آمادگي جهت پرداخت هر گونه وثيقه در قبال آزادي ايشان، هيچ گونه پاسخي از سوی مقامات وزارت اطلاعات داده نشده است .
همسر "رامتین" كه نیز به شدت نگران سلامت وی می باشد و تا این لحظه كه حتی نتوانسته ملاقاتی با همسرش داشته باشد در صدد است تا با گرفتن وكیل، به لحاظ قانونی این پرونده را دنبال كنند.
شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان از تمامی رسانه ها و خبرگزاریها و سازمانهای مدافع حقوق بشر درخواست دارد تا با انتشار اخبار و اطلاع رسانی از وضعیت هموطن مسیحی مان "رامتین سودمند" وی و خانواده ایشان را و به خصوص دو فرزند خردسالش را در این وضعیت بحرانی یاری دهند ،
يك هفته، قبل از دستگيري رامتين سودمند نوجوان مسيحي ديگري نيز با نام "ايمان رشيدي" توسط وزارت اطلاعات مشهد دستگير شده بود كه تا كنون هيچ اطلاعي از ايشان نیزدر دست نيست.
يادآور مي شويم كه پدر "رامتین سودمند" زنده یاد "كشيش حسين سودمند" تنها فردي است كه رسماً از سوی مقامات قضایی حکومت جمهوری اسلامی ایران به ‌خاطر عدم انکار ایمان مسیحی‌ خود محكوم و درسوم دسامبر سال ۱۹۹۰ مظلومانه درزندان مشهد اعدام گردید.

هیچ نظری موجود نیست: