۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

قتل و تجاوز جنسی به مسیحیان توسط نیروهای طالبان

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازكریستین پست، در پی درگیری‌های مداوم ارتش پاکستان با نیرو‌های شورشی طالبان، موجی از وحشت بر اقلیت مسیحی این کشور غالب و منجر به فرار هزاران تن از افراد غیرنظامی از منطقه شد.
بنا به گزارشات، جمعیتی حدود ۴۰۰۰۰ نفر به شهر مینگورا، واقع در شمال غربی پاکستان گریخته‌اند و به نقل از مقامات انتظار می‌رود که آمار این مهاجرین به چیزی حدود نیم میلیون نفر برسد.
حملات بی‌رحمانه نیروهای طالبان در روز چهارشنبه ۶ می، از پس تهدیدات این گروه مبنی بر اشاعه شریعت اسلامی و حملات سنگین، اعم از قتل و تجاوز جنسی به اقلیت مسیحی منطقه بود.
به نقل از پیگیران مسائل حقوق بشر و مسیحیان بومی، نیروهای طالبان در حملات خود در اواخر ماه آپریل دست کم دو نفر را به قتل رساندند. گفتنی است که یک کودک نیز در جریان تظاهرات و اعتراض مسیحیان به گسترش نفوذ طالبان در کشور، جان خود را از دست داد.
سازمان مسیحی آمریکایی ICC که پیگیر پرونده‌های پیرامون جفا بر ایمانداران است اعلام کرد که این اتفاق در تاریخ ۲۱ آپریل، در شهر تسیر، نزدیک کراچی رخ داد که در طی آن، مسیحیان بعلت نوشتن شعارهای طالبانی بر دیوارهای دو کلیسا دست به اعتراض جمعی زدند.
به گزارش FCNN به نقل از منابع اینترنتی، پیشتر از این نیز در حومه سارگودا، از شهرهای اصلی استان پنجاب، یک جوان مسیحی به ضرب گلوله به قتل رسید و یک پسر بچه مسیحی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت؛ هرچند که به گفته خانواده‌اش ارتباط شخص متجاوز با طالبان، شفاف و صد در صد نیست.
در تاریخ ۱۹ آپریل، عادل مسیح که در حال بازگشت از محل کار به خانه بود، به طرز فجیعی تیرباران شده و به نقل از پدرش اقبال مسیح در اثر جراحات وارده در بیمارستانی محلی جان داد.
همزمان و در همان منطقه، یک شورشی مسلمان به نام ایسرار به یک پسر بچه ۱۰ ساله مسیحی تجاوز کرد.گویا این متجاوز قصد فرار از منطقه را دارد، اما پلیس وعده داده تا هر دو پرونده را فوراً پیگیری کند.
در نقطه دیگری از همین استان، دختر نوجوانی دو بار توسط چند مرد مسلمان، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.
امبرین منیر ۱۳ ساله که فرزند یک پدر کارگر فقیر و یک مادر خانه‌دار است، از ماه فوریه دو بار توسط جوانان مسلمان ربوده و به منطقه‌ای برده شد که گویا در آنجا برای چندین ساعت متوالی مورد تجاوز قرار گرفت. باز در گوشه‌ای دیگر در روستای چاک، طارق مسیح ۱۹ ساله که به شغل نجاری مشغول بود، به خاطر رابطه با یک دختر ۱۷ ساله مسلمان به قتل رسید.
کلیسا‌ها و مدافعین حقوق بشر در سرتاسر دنیا، طالبان را محکوم کردند که نیروهای خود و سایر مسلمانان را برای حمله به مسیحیان کشور برمی‌انگیزاند.
در یکی از همین حملات اخیر، حدود ۴۰۰ مسلمان افراطی خشمگین به خانه‌های مسیحیان در یک روستا حمله کرده و پنج تن از روستاییان را در یك ادعای كذب محکوم به بی‌حرمت شمردن قرآن نمودند.شاهدین عینی به این خبرگزاری گفتند که حمله روز یکم ماه می در روستای هراپا واقع در استان پنجاب رخ داد، که بستری گرم برای تندرویان مسلمان است.
خشونت‌ها از ۲۸ آپریل، همزمان با دستگیری اشفق گیل بالا گرفت که گویا متهم به پاره کردن و بی‌حرمت شمردن قرآن شده بود.
کمی بعد از آن، پلیس هراپا چهار تن دیگر را به همین جرم زندانی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: