۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

استفاده از اینترنت برای بشارت انجیل

کلیسا‌ها، مشارکت‌ها، گروه‌های کوچک خانگی و سازمان‌های مسیحی و بسیاری از پیروان مسیح، این یکشنبه وقت خود را به بحث درباره چگونگی بکارگیری اینترنت برای بشارت تخصیص می‌دهند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از كریستین تودی، روز بشارت اینترنتی که از سال ۲۰۰۵ پدید آمد، روزی ویژه برای کلیسا‌ها و تک تک ایمانداران است تا با کنار گذاشتن روش‌های همیشگی، سکوی پرتابی را به نام "اینترنت" برای بشارت به همسایگان، جامعه و دنیا انتخاب کنند.
بر اساس آمار منتشر شده از سازمان "آمار جهانی اینترنت"، در پایان ماه گذشته ۱.۵۹ میلیارد نفر در سراسر جهان به شبکه اینترنت دسترسی دارند و گفتنی است که این آمار در پایان سال ۲۰۰۰ برابر ۳۶۰ میلیون نفر بود.
آقای والت ویلسون، بنیانگذار و مدیر سازمان اینترنتی GMO که در زمینه بشارت فعالیت دارد، گفت: "ما اولین نسلی خواهیم بود که با استفاده از تکنولوژی اینترنت، می‌توانیم کلام انجیل را به تمامی نقاط جهان برسانیم.
روز بشارت انجیل بوسیله اینترنت، تلاشی دسته‌جمعی است که تمامی ایمانداران می‌توانند در یک روز، به پیشبرد "مأموریت بزرگ" بپردازند."حامیان روز بشارت اینترنتی از جمله GMO امیدوارند که سرعت رشد فعالیت‌های بشارتی در اینترنت به سرعت رشد سایت‌هایی مثل Facebook یا Twitter و یا حتی بیشتر از آن برسد.
با این وجود که Twitter آمار مشخصی از بازدیدکنندگان خود ارائه نمی‌دهد، اما تخمین زده می‌شود که روزانه بین ۶ تا ۸ میلیون نفر به این سایت رجوع می‌کنند و نرخ رشد سالیانه آن برابر با ۱۰۰۰% می‌باشد.
از سوی دیگر Facebook حدود ۲۰۰ میلیون کاربر دارد که تقریباً نیمی از آنها حداقل روزی یکبار به سایت سر می‌زنند.
سازمان GMO از ابتدای شکل‌گیریش در سال ۲۰۰۴ همواره سعی در بکارگیری تکنولوژی برای انتشار پیام مسیح در سراسر جهان دارد. این سازمان با استفاده از ۹۱ وبسایت در طی ۵ سال اخیر توانسته افراد بسیاری را به سوی مسیح سوق دهد.
بازدیدکنندگان این وبسایت‌ها در طی این مدت، از سالی ۲۱۰۶۶ به ۳ میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ رسید.
این سازمان انتظار دارد که امسال میزان بازدید‌ها به ۵ میلیون برسد.ویلسون در ماه گذشته اذعان داشت: "آمار افرادی که در این سال‌ها به دنبال مسیح می‌گردند، کاملاً بی‌نظیر و بی‌سابقه است."کلیساهایی که مایل هستند در جریان اتفاقات روز بشارت اینترنتی قرار بگیرند، می‌توانند به آدرس internetevangelismday.com مراجعه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: