۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

حمایت جامعه بین المللی حقوق بشر از زندانیان مسیحی

جامعه بین المللی حقوق بشر در شهر فرانکفورت آلمان، این دو مسیحی فارسی زبان را که هم اكنون در زندان اوین به سر می‌برند، به عنوان "زندانیان ماه می" انتخاب کرده و خواستار حمایت افکار عمومی از آنان شدند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، دو تن از نوكیشان مسیحی كه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷ ( ۵ مارچ ۲۰۰۹) توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی در آپارتمان محل اقامت خود در تهران بازداشت شده بودند با گذشت دو ماه همچنان در وضعیتی نامعلوم بسر می برند.
بازداشت شدگان عبارتند از: مرضیه امیرزاده اسماعیل‌آباد (۳۰ ساله) و مریم رستم‌پور (۲۷ ساله)، که در ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷ (پنجم مارج سالجاری) در تهران دستگیر شدند، تاكنون بدفعات آنان را مورد بازجویی های طولانی وزیر فشارهای شدید روحی قرار دادند و پس از آن نیز اتهام این شهروندان مسیحی را " اقدام علیه امنیت ملی" بدون ذكر مصداق عنوان كردند.
بر این اساس جامعه بین المللی حقوق بشر در شهر فرانکفورت آلمان و بنگاه خبری اوانجلیک " ایده آ"، دو دختر جوان مسیحی را که هم اكنون در بند ۲ بازداشتگاه موقت زندان اوین بسر می برند از آنان به عنوان"زندانیان ماه می" یاد كرده و افكار عمومی را به حمایت از آنان فرا خواندند.
جامعه بین‌المللی حقوق بشر از همگان خواسته است که با ارسال نامه به مقامات رهبری ایران، و مسئولین قضایی كشور خواهان آزادی این دو زندانی شوند.
- اقدام پیشنهادی:
كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از عموم هموطنان، اخص "كلیسای ایرانیان در سراسر دنیا" درخواست می كند،جهت همبستگی و پشتیبانی از تصمیم جامعه بین المللی حقوق بشر در آلمان و ابراز همدردی با خانواده های این عزیزان، درخواستی اگر چه كوتاه تهیه و با هر زبان به مقامات ذیربط به آدرسهای زیر ارسال نمائید.
خواهشمند است در ایمیل و یا فاكس ارسالی خود،خواستارآزادی سریع و بدون قید و شرط خانمها "مرضیه امیری زاده و مریم رستم پور" شده و به مقامات یاد آوری نمائیم :
- كه این هموطنان تنها بجرم اعتقادات دینی و اندیشه خود در بازداشت بسر می برند.
- یادآوری نمائیم؛ كه حق تغییر دین حقی است كه در مجامع بین المللی و حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است.
- یاد آوری نمائیم؛ كه آزادی عقیده دینی در قانون اساسی ایران و ماده ۱۸ پیمان بین المللی حقوق سیاسی و مدنی تضمین گردیده است.
- یادآوری نمائیم؛ تا اطمینان دهند كه قانون جدید كیفری با التزام ایران به قانون مجامع بین المللی " آزادی عقیده، اندیشه و دین" را تضمین می كند.
- یادآوری نمائیم؛ نیروهای اطلاعات و امنیت و دستگاههای قضایی تاكنون كسانی را كه بدلیل اعتقادات و وابستگی دینی بازداشت و زندانی كرده آزاد كرده و به تعهدات خود طبق معاهده بین المللی حقوق مدنی و سیاسی پایبند باشد.
- درخواستهای خود را می توانید به آدرس های زیر ارسال نمائید.
- رئیس قوه قضائیه، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی

هیچ نظری موجود نیست: