۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

جمهوری اسلامی تهدیدی برای آزادی دینی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از MNN، در ماه ژانویه، دپارتمان ایالات متحده هشت کشور را به عنوان متجاوزترین‌ها در زمینه آزادی مذهب، معرفی کرد.
به گزارش USA Today این لیست شامل ایران، کره شمالی، عربستان سعودی، چین، اریتره، ازبکستان، میانمار و سودان می‌باشد.
این لیست شباهت زیادی به لیست تهیه شده از سوی سازمان مسیحی Open Doors دارد که در آن از کشورهایی نام برده می‌شود که مسیحیت در آنها در معرض بیشترین خطر و تهدیدات است.
سه رتبه اول در این لیست به کره شمالی، عربستان سعودی و ایران تعلق دارد.
وضعیت در ایران هر روز مشوش و ناهماهنگ‌تر از پیش می‌شود. این کشور قوانین سختی برای برخورد با افرادی که از اسلام روی برمی‌گردانند، دارد.
"تد نتلتون" از سازمان صدای شهدا یادآوری کرد: "رئیس جمهور محمود احمدی‌نژاد خود گفته که مسیحیت را در ایران محو خواهد کرد. او چنین وعده‌ای داده؛ بنابراین طبیعی است که هر کاری در حیطه قدرتش، به ضد کلیسا انجام خواهد دهد.
"یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی که نسبت به آزادی مذهب در ایران وجود دارد، قانونی است که سال گذشته در مجلس این کشور تصویب شد؛ بنا به این مصوبه مردانی که از اسلام روی برمی‌گردانند به اعدام و زنان به حبس ابد در زندان محکوم خواهند شد.این سرنوشت دو دختر جوانی است که در ماه مارچ به اتهام "فعالیت‌های ضد نظام" دستگیر شدند. اما بالاترین جرم این دو، فقط پیروی از عیسی مسیح است. ایشان هم‌اکنون در زندان مخوف اوین به سر می‌برند و هر دو بیمار و از نظر سلامتی در وضعیت بغرنجی هستند.
در این اثناء، امید بسیاری برای بازگشت دولت از اوضاع اخیر وجود دارد. انتخابات ریاست جمهوری ایران، در ماه ژوئن برگزار می شود و یکی از کاندیداها در زمینه برقراری آزادی مذهب، وعده‌هایی به مردم داده است. اما متأسفانه وضع کشور به حدی نابسامان است که حتی با انتصاب این کاندیدا به ریاست جمهوری، باز موانع بسیاری در راه وجود دارد.
نتلتون اضافه کرد: "چیزی که باید به یاد داشته باشیم اینست که رئیس‌جمهور در ایران، مقام و جایگاه نهایی نیست.
بنابراین اگر این کاندیدای اصلاح‌طلب نیز به مقام ریاست جمهوری برسد، الزاماً قدرت تام در اختیار نخواهد داشت تا طبق سلیقه شخصی با مسائل برخورد کند."در واقع با این زاویه دید، هیچ امیدی باقی نمی‌ماند.
اما گفتنی است که در میان تمام این جفاهای سخت، کلیسای ایران با سرعتی باور‌نکردنی در حال رشد است. تعداد ایمانداران کشور، درست مثل کشورهای دیگری که میزان جفا در آنها بالاست، به شدت رو به افزایش می‌باشد.
برای آن دو دختر مسیحی زندانی در زندان اوین دعا کنید تا شفا بیابند و به زودی آزاد شوند.
همچنین برای رهبران و قانون‌گزاران کشور نیز در دعا باشید.

هیچ نظری موجود نیست: