۱۳۸۷ آذر ۱۶, شنبه

وادار کردن نوجوان مسیحی به پیروی از تعالیم اسلامی

در قاهره، مصر، روز دوشنبه ۲۴ نوامبر، نگرانیها متوجه نوجوان مسیحی شد که مجبور به شرکت در کلاسهای تعالیم دینی اسلامی گردیده بود.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازگروه MEC که شکایات مسیحیان تحت جفا را منعکس میکند به خبرگزاری BosNewsLıfe گفت که مسیحیان مصری برای دختر ۱۴ ساله ای بنام "دینا و پدرش ماهر" که قبلاً مسلمان بوده درخوست دعا کرده اند.
"ماهر" که اکنون مسیحی میباشد درگیر جدالی حقوقی شده است تا مذهبش، آنچه که در کارت شناسایی وی قید گردیده از مسلمان به مسیحی تغییر یابد.
تا زمانی که این تغییرات در اوراق هویت وی اعمال نگردد دختر وی مسلمان قلمداد خواهد شد. درحال حاضر، دخترش "دینا" با آنکه با تعالیم مسیحی بزرگ شده، مجبور به شرکت در کلاسهای دینی اسلامی میباشد.
ماهر مخالف وادار کردن دخترش به پذیرش قوانین خانوادگی و فردی اسلامی است که وی را از ازدواج با یک مسیحی منع میکند.
دادگاه محلی
ماهر پروندۀ خود را به یک دادگاه محلی ارجاء داده که پس از گذشت زمانی طولانی، بدلیل عدم اتفاق نظر میان حقوقدانان، جلسۀ دادگاه به ۶ ژانویه ۲۰۰۹ موکول گردیده است.
ماهردر سال ۱۹۷۳ علیرغم اقزایش مخالفت و ممانعتها، اسلام را ترک نمود و به مسیحیت گروید. وی بهمراه دخترش " دینا" بخاطر بازتاب کشمکشهای حقوقی اش، در محلی مخفیانه زندگی میکند.
درعین حال، نگاه فعالان حقوق بشر مصر بسوی مجامع بین المللی است تا از فعالیتهای ایشان علیه قضاتی که با بهره گیری از قوانین اسلامی سعی دارند تا حق تکفل فرزند را از مادران مسیحی سلب کنند حمایت نمایند.
با اینکه طبق مادۀ ۲۰ قانون مصر، کفالت فرزندان تا ۱۵ سال بعهدۀ مادر میباشد، لیکن قضات، همچنان حکم را بنفع طرف مسلمان صادر میکنند.


اسلام حق آزادی انتخاب برای انسانها قائل نیستمگر در زمان علی در یک شب ۴۰۰۰ خوارج را گردن نزدند طبق گفتۀ خودشان می گویند اسلام با شمشیر ترویج پیدا کرده برای آنها منطق مفهومی ندارد. از قضاتی که با این قوانین بزرگ شده اند انتظار بیشتری نمی توان داشت. باید دعا کرد که خداوند چشم دل آنها را باز کند تا با کلام واقعی خدا اشنا شوند. آمینماهی

به نظر من هيچ جاي نگراني نيست چون كسي كه با عيسي مسيح ملاقات داشته و عيسي مسيح را خداوند خود مي داند هر قدر هم كه تحت فشار باشد ايمانش قويتر مي شود و كمتر نمي شود . من خودم نيز در چنين مشكي هستم و ايماندارم كه خداوند ما پيروز است . مسيحيت در جفاها قويتر مي شود . خدا را شكر براي همه چيز حتي جفا ها . چون در جفا است كه ايماندار واقعي ساخته مي شود . هللويا. جلال از آن خداوندم عيسي مسيح .آمين

هیچ نظری موجود نیست: