۱۳۸۷ آذر ۱۶, شنبه

آزادی دختر مسیحی زندانی توسط دولت عراق

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازBosNewsLife ازعراق – ناظران پروندۀ دختر ۱۶ سالۀ مسیحی که در دفاع از خود عمویش را که به وی حمله کرده بود بقتل رساند محکوم به زندان شده بود تایید کردند که مقامات عراق وی را پس از تحمل ۳ سال و نیم حبس، آزاد کردند.
گروه" سازمان درهای باز"که مقر آن در کشور هلند است و بررسی مشکلات و جفاهای مسیحیان را برعهده دارد گفت که "ماریان آسجا احمد محمد" پس از تحمل نزدیک به دوسال حبس آزاد شد.
به گفتۀ این گروه، این پرونده نگرانیها را نسبت به وضعیت اقلیت مسیحی در این کشور برانگیخت. تنش ها در خانوادۀ ماریا در سال ۱۹۹۸، زمانی آغاز گردید که پدر ماریا که تنها با عنوان مردی کرد تبار بنام احمد شناخته میشود به مسیحیت گروید و خیلی زود اطرافیانش را تشویق کرد که عیسی مسیح را بعنوان خداوند و نجات دهندۀ خود بپذیرند. در سال ۲۰۰۳ ماریا و مادرش تعمید گرفتند که منجر به تشدید خشم دیگر اعضای فامیل شد.
خونبهاء
پس از این واقعه، پدربزرگ ماریا خواهان اعدام وی و پرداخت مبلغ ۴۴ هزاد دلار خونبهاء شدند. احمد و خانواده اش به ناچار مخفی شدند و دخترشان به زندان جوانان فرستاده شد.
احمد در توضیحی که منتشر گردیده است چنین گفت:" اوضاع بسیار سختی بود. هرچه بیشتر میخواستیم ماریا را ببینیم. اما بخاطر مشکلات مالی و فقدان وسیلۀ حمل و نقل، این امر امکان پذیر نبود."
از روز چهارشنبه ۱۲ نوامبر که ماریا آزاد شده است، خانوادۀ وی مسیر دشواری را برای حل مشکلات بر سرراه خود می بیند. احمد که درفکر نقل مکان به منطقۀ دیگری از این کشور آشفته میباشد گفت:"هنوز احتمال دارد که برادران و خواهران و پدران من و همسرم قصد انتقام از ماریا، برادرانش و یا خودما برآیند."
این درحالی است که هزاران مسیحی در شمال عراق با خشونتها و تهدیدات ستیزگران مسلمان مواجه میباشند که بسیاری از ایشان را وادار به ترک عراق نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: