۱۳۸۷ آذر ۱۶, شنبه

برپایی سرپناه برای نوکیشان مسیحی در هلند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان ،یک گروه بزرگ هلندی كه به کار کمک رسانی و خدمت به مسیحیان تحت جفا مشغول است، روز جمعه ۳۱ اکتبر، طی ابتکاری جهانی، برای مسیحیان نوکیش سرپناه برپا نمود.
سازمان "درهای باز" (Open Doors)، قصد دارد تا پناهگاههایی برای مسیحیان نو کیش مهیا نماید تا امنیت، و حمایت روحانی بدست آورند.
موسس این سازمان که در مجامع بین المللی او را به "برادر اندرو" میشناسند گفت: " در این خانه ها همچنین جلسات مطالعۀ کتابمقدس و کمکهای پزشکی مهیا است." وی همچنین نسخۀ هلندی کتاب خود را بعنوان "ایمانداران پنهان" معرفی نمود.
به گزارش تلویزیون هلند در هفتۀ گذشته، گزارشهای رسیده حاکی از افزایش جفاها بر مسیحیان نوکیش ساکن هلند توسط مسلمانان است که برخی از این نوکیشان بخاطر تهدید به مرگ، مجبور به ترک شهرشان شدند. هنوز معلوم نیست که چه زمان سازمان مسیحی " درهای باز" پناهگاهها را در هلند برپا خواهد نمود.
ازدست دادن شغل
این موسس گفت که سازمان" اوپن دورز"، نوکیشانی که بخاطر تصمیمشان مبنی بر ترک اسلام شغل خود را از دست داده اند را حمایت خواهد کرد. "ما به آنها کمک خواهیم کرد تا شغلی جدید بیابند، یا آموزششان میدهیم تا بتوانند محل کار خود را تغییر دهند."
بعلاوه، برنامه ای را طرح ریزی نموده که بتواند وکلایی را برای حمایت مسیحیان تحت جفا که باید در دادگاهها حضور بیابند تربیت کند.
به گزارش خبرگزاریهای مسیحی ، بسیاری از نوکیشان توسط مقامات بخاطر ترک اسلام مورد اذیت و آزار قرار میگیرند. "که این برخلاف تعهدات بین المللی حقوق بشر است."
این ابتکار با دعاها همراه میباشد. سازمان "درهای باز" اعلام کرد که برای حامیان خود هر هفته (ایمیل) پست الکترونیکی خواهد فرستاد و ایشان را ملزم به "روزی سه بار" دعا برای ایمانداری خاص خواهد نمود.
رنجهای بیشتر
برادر اندرو گفت که مسیحیان در جوامع مسلمان نسبت به همکیشانشان در اکثر کشورهای کمونیستی بجز کرۀ شمالی،"متحمل زجر بیشتری هستند." در کشورهای کمونیستی، مسیحیان میتوانستند در خفا پرستش نماینند، و در صورت دستگیری، زندانی میشدند. اما در کشورهای مسلمان، محکوم به مرگ میشوند.
با این همه، بعقیدۀ وی، مسیحیان باید برای مسلمانان دعا کنند.وی همچنین به خبرنگاران گفت که مسیحیان باید برای بن لادن، بنیانگذار شبکۀ تروریستی القاعده که مسئولیت حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر را برعهده گرفت دعا کنند.
"ما باید برای بن لادن دعا کنیم. تقریباً همه میگویند که اینکار را نخواهند کرد. اما احتمالاً به همین خاطر او اینچنین است. چون برایش دعا نمیکنیم. کتابمقدس میگوید که باید برای دشمنانمان دعا کنیم –البته این بدان معنی نیست که بن لادن دشمن ماست- و جفا کنندگانمان را دوست بداریم."
این مرد هلندی از سال ۱۹۵۰ بخاطر قاچاق کتابمقدس بداخل اتحادیۀ جماهیر شوروی و کشورهای اقمارش مشهور شد. وی سپس سازمان اوپن دورز را تاسیس نمود که اکنون یک سازمان بین المللی است.اولین کتاب وی "قاچاقچی خدا" نام دارد که با فروش بالای ۱۰ میلیون نسخه تنها به زبان انگلیسی، پر فروش ترین کتاب جهان گردید. وی گفته است :" یکجا را به من نشان دهید که مسیحیت نمیتواند به آن وارد شود، و من خواهم رفت."

هیچ نظری موجود نیست: