۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

مسلمانان بنگلادش یك زوج مسیحی را از دهكده بیرون راندند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازسازمان مسیحی " درهای باز" مسلمانان یک دهکده واقع در غرب بنگلادش، بنا به گزارشات، دو برادر را وادار کرده‌اند تا والدین خود را که به مسیحیت گرویده‌اند، از خانه بیرون کنند.
به گفته آژانس خبرگزاری مسیحیان، اسماعیل شیخ ۷۰ ساله، همراه همسر ۵۵ ساله‌اش، رحیمه خاتون بعد از آنکه در ماه نوامبر تعمید یافتند، از سوی مسلمانان آن ناحیه تحت فشار قرار گرفتند تا دهکده را ترک کنند.
اسماعیل شیخ می‌گوید اهالی دهکده دو فرزندش را وادار کرده‌اند که آنها را از خانه بیرون بیندازند. او اضافه کرد: "پسرهایمان می‌ترسند که اگر ما به خانه برگردیم، دختران و پسرانشان نتوانند در آن جامعه مسلمان ازدواج کنند. اولین مسیحیان دهکده، من و همسرم بودیم و اهالی به پسرانم گفته بودند که چرا پدر و مادر شما باید در دهکده ما زندگی کنند؟ آنها حق ندارند اینجا باشند، چون دیگر مسلمان نیستند."
گفته می‌شود این زن و شوهر هم‌اکنون، چندین کیلومتر دور از خانه، در جایی همراه با چند نوازنده دوره‌گرد که سرودهای سنتی بنگلادش را می‌نوازند، زندگی می‌کنند.
شبان این زوج مسیحی، کشیش بیسواز، در این مدت چندین بار با پسرانشان صحبت کرده تا والدین خود را به خانه برگردانند. ظاهراً آنها هم می‌خواهند که پدر و مادرشان را برگردانند، اما به دلیل فشارهای وارده از سوی اهالی مسلمان دهکده، قادر به انجام چنین کاری نیستند.
اسماعیل شیخ از اینکه عیسی مسیح را به عنواند خداوند و نجات‌دهنده‌اش پذیرفته، به هیچ وجه ابراز پشیمانی نمی‌کند؛ بلکه می‌گوید: "من در عیسی نجات یافته‌ام. در این سرپناه، بدون غذا، هر لحظه منتظرم که از ضعف جسمانی جان بدهم، یا با حمله یکی از این همسایگان مسلمان کشته شوم. هرلحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنم، اما با این حال، هرگز حاضر نیستم به اسلام بازگشت کنم."
طبق گزارش اخیر یک دپارتمان آمریکایی، در کشور‌هایی که بر اساس قانون اساسی‌شان اسلام، مذهب رسمی است، آمار بالایی از تبعیض و سؤاستفاده‌های اجتماعی از افراد، به دلیل عقاید و باورهای مذهبیشان به چشم می‌خورد.
به گزارش همین سازمان، مسیحیان درست مثل اقلیت‌های هندو و بودایی، مورد تبعیض واقع شده و غالباً مورد حمله و هجوم اکثریت مسلمان قرار می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست: