۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

گزارش از برگزاری مراسم جشن کریسمس در کلیسای مرکز-تهران

در تاریکی نوری درخشید
ستاره ای کوچک میخندد
گرچه بوی غم گیتی را آکنده است
لیک ظلمت رود
چون آن طفل آید...
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، مراسم جشن و شادی کریسمس امسال نیز با یک فضای معنوی و سرشار از حضور روح خداوند و با عطر دل آنگیز خاطره زیبای تولد منجی آسمانی در بیت لحم در کلیسای مرکزی جماعت ربانی برگزار شد و ایمانداران با شادی و سرور و دست افشانی در همنوائی فرشتگان آسمانی که میخواندند ”امروز نجات دهنده برای شما از بیت لحم ظهور خواهد کرد سهیم شدند.”
در این مراسم با شکوه که در روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر برگزار شد ، در ابتدا برادر سوریک در باره پیام زیبا و مقدس کریسمس اینگونه شرح دادند که:
- طبق کلام مقدس در انجیل متی آمده مجوسیانی ازمشرق زمین ( بنابروایتی اندیشمندانی ازایران) جزو اولین کسانی بودند که مژده تولد ستاره و منجی عالم را از طریق خداوند دریافتند و راه طولانی را در پی ستاره خویش پیمودند و ابتدا در قصرها و خانه های مجلل بدنبال آن نجات بخش گشتند اما در نهایت در آغلی محقر در بیت لحم مسیح نوزاد را در قتداقی یافتند و در روی پیش وی به سجده افتادند و هدایای خود را به وی پیشکش نموده و روی وی را بوسیدند و بی اندازه از یافته خود شادمان شدند اما چون خواستند به سرزمین خویش بازگردند خداوند در رویا به ایشان گفت که از راه دیگری بازگردند چون هیرودیس نیز به دروغ به ایشان گفته بود آنگاه که کودک را یافتند آمده و وی را نیز خبر دهند که رفته و پادشاه نوزاد یهودیان را پرستش نماید. و این است آن پیمان کریسمس که اگر در پی یافتن خداوند باشی خداوند نیز مسیر زندگی تو را عوض خواهد کرد و راهی نو، ایمانی نو، و تفکری نو به شما خواهد بخشید و شما را ملزم خواهد نمود از شادی و صلح و روز بزرگ خداوند برخوردار شوید.
همچنین برادر" ادموند" از کلیسای مجیدیه تهران دعای روز کریسمس را برای حضار خواند و برای کلیه ایمانداران، کریسمس و سال نو مسیحی خوبی را آرزو کرد.
پس از آن نیز برادر" آرتاک" از خوانندگان خوش صدای جمهوری ارمنستان که به دعوت کلیسای جماعت ربانی امسال به ایران آمده بود با ترانه زیبائی به زبان ارمنی در باره میلاد و خداوندی مسیح، ایمانداران را به وجد آورد .
سپس نیز گروه ارکستر کلیسای مرکز که امسال با طرح جدیدی از ترانه ها و شادخوانی ها به میدان آمده بود در همسرائی و کر هماهنگ سالن کلیسا را به لرزه در آورد و فضای روحانی و زیبایی از تولد مسیح را که ملهم از گل بزرگ و زیبائی بود که محراب کلیسا و صلیب بلند آن را پوشانده بود و در میان غنچه آن تولد مسیح را به نمایش گذاشته بود به شایستگی مراسم امسال را برگزار نمودند و دوستداران مسیح را شاد ساختند.
انتظار میرود سرودهای پرستشی که گروه کر امسال اجرا کرد هواخواهان زیادی را برای استماع پیدا کند یکی از ترانه های زیبا چنین مضمونی داشت:
کاش امسال باشد در کریسمس
همه چیز سفید همچون برف
روزهایت شاد و عالی با او
زیبا و بیاد ماندنی
امسال در حاشیه مراسم بر خلاف سالهای قبل ایماتداران و شرکت کنندگان ملزم به تهیه کارت ورود به کلیسا بودند و بدون آن ورود به کلیسا ممنوع بود که تعداد بسیاری از مشتاقان پشت در اجتماع کرده بودند و حتی بعضی از ایمانداران شهرستانی که موفق به دریافت کارت نشده بودند نتوانستند در مراسم حضور پیدا کنند .
امسال پذیرائی سنتی چند سال پیش نیز از قلم افتاده بود و فقط بابانوئل بود که با هدایائی خویش کودکان را به دور خود جمع کرده بود و باعث شور و حالی در بین بچه ها شده بود.
این مراسم و برنامه جشنهای کریسمس در کلیسا در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت و در روزهای یکشنبه و سه شنبه همراه با جشن سال نو نیز برگزار خواهد شد و همچنین روزی نیز برای ایمانداران رسمی کلیسا قرار داده شد که برای تبریک کریسمس و سال نو به مشایخ و شبانان کلیسا حضور خواهند یافت.
دعا میکنیم در سال جدید برکت خداوند همراه ایمانداران این کلیسا باشد آمین.
مراسم کریسمس همچنین در دیگر کلیساهای تهران همچون حضرت یوسف،عمانوئل،برادران آشوری،پولوس رسول،انجیلی قلهک،انجیلی نور، پطرس و همچنین در کلیساهای کاتولیک ارمنی و اشوری با شکوه برگزار شد، اما کلیساهای ارتدوکس ارمنی و روس روزهای آرامی داشتند و مراسم آنها طبق سنت گذشته در روزهای شش و هفت ژانویه برگزار خواهد شد و همچنین کلیسای پرسبتری کره ای در تهران زمانی برای برپائی مراسم اعلام نکرده است .
طبق گزارش دریافتی ،همچنین به همین مناسبت گردهمائی ایمانداران کلیساهای خانگی در گروهها و دسته های کوچک نیز برگزار شد .
در شهرستانهای کشور عزیزمان ایران نیز مراسم کریسمس در کلیساهای انجیلی و پنتیکاستی و کلیساهای خانگی برگزار شد اما ارامنه اصفهان ارومیه تبریز کرمانشاه شیراز ماکو و دیگر نقاط کشور همچنان تا چند روز پس از سال نو برای برگزاری جشن صبر خواهند نمود.
شادکامی، برکت،و پیروزی مسیحیان را در سرتاسر جهان خواستاریم و برای کلیسای ایران دعا میکنیم که همچنان پرقدرت در کلام و روح خداوند مسیح و نجات دهنده عالم به پیش بری اهداف و نقشه های خداوند برای ایران و ایرانیان بیندیشند و برکت و جلال مسیح همیشه با زندگی آنها همراه باشد.
کریسمس و سال نو مسیحی بر شما برادر و خواهر عزیز خجسته باد آمین.

هیچ نظری موجود نیست: