۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

دستگیری یک مسیحی و شش بهایی در ایران تایید شد

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، به نقل از منابع اینترنتی ، علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی در مورد دستگیری یک مسیحی و شش بهایی در ایران اتهام فرد مسیحی را «توهین به مقدسات» و اتهام بهاییان دستگیرشده را «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرد.
علیرضا جمشیدی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به این که «افراد به خاطر دین و مسلک خود در بازداشتگاه به سر نمی‌برند»! به دلیل این که این پرونده‌ها «در تحقیقات مقدماتی هستند» از ذکر جزییات آنها خودداری کرد. خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا،نیز با بیان این مطلب نوشت که مسیحی بازداشت‌شده از کارکنان «کلیسای جماعت ربانی» است. از کلیسای جماعت ربانی، کشیش برجسته‌ای به نام مهدی دیباج پس از ۹ سال حبس در سال ۱۳۷۲ از زندان آزاد شد، اما چند ماه بعد ربوده شد و به قتل رسید. هایک هوسپیان، اسقف کلیسای جماعت ربانی، نیز در همان سال به قتل رسید. پیشتر، کشیش حسین سودمند نیز از این کلیسا، به دلیل تغییر دین، در سال ۱۳۶۹ در مشهد اعدام شده بود.
بی خبری از سرنوشت دو زندانی مسیحی دیگر
بنا برگزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زوج مسیحی بنامهای " نادره جوادی و جمال قالی شورانی" از نوكیشان مسیحی كه در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سالجاری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند، تا كنون هیچ گونه دلیلی برای بازداشت ایشان از سوی مقامات قضایی كشور بیان نشده است .و همچنان از محل نگهداری آنان اطلاع دقیقی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست: