۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

حکم زندان برای معلم قرآن مسجد بخاطر سوء استفادۀ جنسی

یک معلم دینی مسجد که در کلاس درس قرآن خود دو دختر جوان را مورد سوءاستفادۀ جنسی قرار داده بود به هفت سال زندان محکوم گردید.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازbbc.co.uk، ”محمود قدری”، ۶۰ ساله، تعرض به شاگردانش در کلاس درس قرآن را از سالهای ۱۹۹۰ آغاز نموده است. قاضی دادگاه عالی در ادینبورگ گفت که " قدری" اتهامات وارده را بی اساس خوانده است.
نامبرده، پیش از این نیز به جرم رفتار ناشایست جنسی در مسجد "پولوارث" متهم گردید که وی آن اتهامات را نیز تکذیب میکند.جان موریس، قاضی دادگاه، به وی گفت: "بدلیل حاد بودن جرائمی که مرتکب شده ای، تنها در صورتی میتوانی در تماس با مردم باشی که تحت نظارت قرار بگیری." این قاضی گفت: "بخاطر ارتکاب جرم جنسی، من باید اطمینان داشته باشم که در صورت آزادی تو، مردم و بخصوص کودکان از خطر جدی از جانب تو در امان هستند.
"قاضی موریس دستور داد تا "قدری" بمدت دو سال تحت نظارت باشد و به وی اخطار داد که درصورت تخطی دوباره به دادگاه فراخوانده خواهد شد. وی همچنین نام "قدری" را مادام العمر در فهرست متجاوزان جنسی قرار داد. "قدری" نخستین بار در سال ۱۹۹۵ به یک دختر بچه دست درازی کرد و تا ستامبر ۱۹۹۸ وی را مورد تجاوز جنسی قرار میداد. دومین قربانی وی دختر بچه ای بود که در سال ۱۹۹۷ در مسجد توسط "قدری" تا سپتامبر همان سال مورد سوء استفادۀ جنسی قرار میگرفت. این دو قربانی که اکنون ۱۹ سال دارند در جلسۀ دادگاه گفتند که متهم در طول جلسات درس قرآن در اتاق خوابی در مسجد، به ایشان دست درازی میکرده. به گفتۀ یکی از قربانیان، متهم در هر جلسۀ درس در مسجد به وی تجاوز مینموده.
عدم اعتماد
در سال ۲۰۰۵، "قدری" از سوی دادگاه فراخوانده شد، ولی پیش از آن، درپی زلزلۀ رخ داده در پاکستان برای فعالیتهای "امداد رسانی" به آن کشور رفته بود.وی در ماه مه سال جاری توسط ماموران در کشور آلمان دستگیر شد. سارا لیوینگستون، وکیل مدافع، گفت که مسلماً اعتمادها از این فرد سلب گردیده است. وی به نقل از موکل خود گفت که متهم تصمیم دادگاه را پذیرفته است لیکن گفته: "من بخار موقعیتی که داشتم محکوم شده ام."
لیوینگستون گفت: "او (قدری) دیگر انگیزه ای به تدریس به کودکان ندارد. البته این تصمیم ارتباطی با خط مشی سازمانی مساجد یا قرار گیری نامش در فهرست متجاوزان جنسی ندارد."

هیچ نظری موجود نیست: