۱۳۸۷ دی ۲۷, جمعه

كشته شدن ۲۰ "مبشر مسیحی" در سال 2008

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیو واتیکان، در فهرست مبشران کشته شده حین خدمت در سال ۲۰۰۸ یک جانشین اسقف، چندین کشیش، و دیگر افراد ایماندار خادم قرار دارند.
این فهرست که توسط "جماعت بشارت به انسانها" گردآوری شده، نامهای مبشران را بهمراه خادمینی که خدمت شبانی انجام میدادند ذکر کرده که ایشان همگی به شکلی خشونت آمیز کشته شده اند. این افراد در نتیجۀ نفرت و یا ایمان یا بدلایلی دیگر قربانی شدند.
در این فهرست از بکار بردن عنوان شهید خودداری شده و مسئولیت تصمیم گیری و اعطای این عنوان به کلیساهای متبوع کشته شدگان داده شده است.
با این وجود سازمان " ایمان" لزوم یادآوری کشته شدگان و دعا برای ایشان را تایید میکند.
این کشته شدگان "بدون هیچگونه انگیزۀ قهرمان پروری یا خودبرتری [...]، واهمه ای نداشتند از اینکه هرروزه جان خود را به مخاطره بیاندازند، و اغلب مواقع برای اینکه قدرت امید مسیحی را به اطرافیان خود عرضه نمایند، شرایط سخت و فقر و فشار را برخود و خانواده تحمل می كردند."
سال ۲۰۰۸، آسیا، قاره ای بود که بیشترین خشونتهای مرگبار را بخود دید. ازجمله کشته شدگان میتوان "پولس فرج راحو" اسقف اعظم را بیاد آورد که در موصل عراق کشته شد. همچنین سه کشیش و یک ایماندار در هندوستان، یک کشیش در سریلانکا، یک کشیش در فیلیپین و دیگری در نپال کشته شدند.
در قارۀ آمریکا نیز پنج کشیش کشته شدند. دو تن در مکزیک، یک تن در ونزوئلا، و یک نفر در کلمبیا و یکی دیگر در برزیل، پنج تن نیز در قارۀ آفریقا در نتیجۀ خشونتها علیه مسیحیان کشته شدند.
این کشته شدگان عبارتند از دو کشیش در کنیا، یک برادر مسیحی در گینه، یک کشیش در نیجریه، و یک فرد ایماندار در جمهوری دموکراتیک کونگو. دو کشیش ژزوئیت نیز در روسیه جان خود را از دست دادند.
این درحالیست که آمار قتل مبشران در سال ۲۰۰۸ از تعداد ۲۱ کشته در سال ۲۰۰۷ کمتر بوده است. با این حال این گزارش تاکید میکند که فهرست ارائه شده مطلق نبوده و کشته شدگانی که پاپ ژان پل دوم به ایشان لقب "سربازان گمنام هدف والای خدا" را اعطا نموده ذکر نگردیده است.
سازمان ایمان، ضمن اشاره به اهمیت سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ برای هر مبشر مسیحی اذعان داشت که "همان محبتی که پولس را به تحمل شرایطی که "وضعیت سخت " را تنها بعنوان هم معنی میتوان برای آن در نظر بگیریم رهنمون کرد، اکنون نیز در میان مردان و زنان سراسر جهان کار میکند تا ایشان را با برادرانشان در نام مسیح نجات دهنده روبرو نماید."
این آمار گزارشی است از سوی كلیسای كاتولیك واتیكان، و تاكنون گزارشی از كشته شدگان مبشران مسیحی كلیساهای پروتستان كه عمده اهداف آن بشارت كلام خدا در سراسر جهان است منتشر نگردیده

هیچ نظری موجود نیست: