۱۳۸۷ دی ۲۷, جمعه

بازداشتها،احضارها و وضعیت نگران کننده بهائیان قائمشهر

در پی سلسله اقدامات اداره اطلاعات استان مازندان تاکنون بصورت غیرقانونی منزل تعدادی از بهائیان شهر قائمشهر مورد تفتیش قرار گرفته است و تعدادی نیز بازداشت گردیده اند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازفعالان حقوق بشر در ایران، با شروع سلسله اقدامات جدید اداره اطلاعات شهر قائمشهر واقع در استان مازندران از تاریخ ۱۵ دیماه سال جاری ، نیروهای امنیتی بدون داشتن حکم قضائی اقدام به مراجعه به منازل بهائیانی چون خانواده های فنائیان ، سنائی ، اسدی و نوع خواه نمودند و در این رهگذر ضمن تهدید و ارعاب آنان حتی با استفاده از اسلحه ، لوازم منزل این خانواده ها همچون کتابها ، کامپیوترها و دست نوشته های انان را با خود بردند.
نیروهای امنیتی در تدام این روند در تاریخ ۲۱ دیماه مجدداً به منازل بهائیان این شهر هجوم بردند و با اقداماتی همچون بالا رفتن از دیوار و بام مناز ل، اقدام به بازداشت خانم فیروزه یگان (اسدی ) با حکم رسمی و خانم پگاه سنائی ( جوان ۲۰ ساله بهائی ) بدون حکم رسمی نمودند ، ظاهراً سایرین در زمان هجوم در منازل حضور نداشته اند.
خانم شهناز سعادتی ، خانم فرزانه احمد زاده ، خانم انیسا فنائیان ، خانم امیلیا فنائیان و همین طور آقای سهراب لقائی و خانم ترانه سنائی منجمله افرادی هستند که در طی روزهای اخیر از سوی اداره اطلاعات این شهر احضار گردیده اند ، اینکه در صورت مراجعه و معرفی افراد مورد اشاره نیز بازداشت گردند با توجه به فضای موجود امری محتمل می باشد.
در چند روز گذشته خانم ترانه سنائی ( همسر آقای مسعود عطائیان که هم اکنون در زندان بسر میبرند ) بارها تلفنی احضار و تهدید شدند . و فارس عطائیان پسر آقای مسعود عطائیان اعلام کرده است که در روز پنج شنبه پدرشان از اطلاعات با آنها تماس گرفته و تحت فشار گفته که چرا مادرشان ( ترانه سنائی ) به اطلاعات مراجعه نکرده و از طرف فردی به نام "موحد" ریاست اداره اطلاعات استان به آنها گفته شده که اگر مراجعه نکند حکم جلب او را خواهند گرفت .

هیچ نظری موجود نیست: