۱۳۸۸ فروردین ۱, شنبه

آزادی زندانی مسیحی در كرج پس از ۲۷ روز

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان ، در پی بازداشت یكی از نوكیشان مسیحی بنام "حسین كریمی" كه صبح روز جمعه مورخه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۷( ۳۰ ژانویه ۲۰۰۹) توسط تعدادی از مامورین امنیتی ( لباس شخصی) در كرج صورت گرفت، نامبرده پس از گذراندن ۲۷ روز در بازداشت در روز چهارشنبه مورخ ۷ اسفند ماه ۱۳۸۷ ( ۲۵ فوریه ۲۰۰۹) با واگذاری سند منزل بعنوان ضمانت آزاد گردید.
نامبرده در تاریخ قید شده، پس از بازداشت توسط نیروهای ستاد خبری اطلاعات در كرج، به مكان نامعلومی انتقال داده شد كه تا زمان آزادی ایشان از محل نگهداری و وضعیت سلامت وی در طول ۲۷ روز دوران بازداشت هیچ اطلاعی در دسترس نبود و مسئولین امنیتی در رابطه با دلایل بازداشت ایشان حتی حاضر به پاسخگویی به مراجعات مكرر نزدیكان وی نبودند.
به گفته منابع آگاه، حسین كریمی ۲۷ ساله از نوكیشان مسیحی بر حسب مستندات به اتهام عضویت در كلیساهای خانگی، بشارت انجیل و حمل و نگهدای كتاب مقدس، ایمان واعتقاد مسیحی و تغییر دین (ارتداد) باز داشت شده بود.
بر این اساس نامبرده پس از آزادی موقت در روزهای آینده از سوی مراجع قضایی تاریخ و زمان دادگاه به ایشان ابلاغ خواهد شد.
لازم به ذكر است این شهروند مسیحی بیش از این نیز در تاریخ ۲۶ آبانماه سالجاری نیز توسط مامورین امنیتی در كرج بازداشت شده بود كه پس از انجام مراحل عكس و انگشت نگاری و اخذ تعهد مبنی بر عدم فعالیت های مسیحی پس از ۴ روز بازداشت، آزاد گردید.

هیچ نظری موجود نیست: