۱۳۸۸ فروردین ۱, شنبه

شكنجه و بازداشت چهار مسیحی بعلت ترك از اسلام

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از BosNewsLife- یک گروه مدافع حقوق بشر، روز پنج‌شنبه ۱۲ مارچ اعلام کرد که دولت لیبی به خاطر ترس از روی آوردن عده‌ای کثیری به مسیحیت، چهارتن از فعالان مسیحی را به همین علت دستگیر و شکنجه کرده است.
یک سازمان مسیحی آمریکایی به نام ICC گزارش داد این ایمانداران مسیحی که نامشان فاش نشده تاكنون نزدیك به ۵۰ روز است كه در زندانی در تریپولی پایتخت لیبی بسر می برند."گمان می‌رود که سازمان حفاظت خارجی لیبی، در پشت تمام این جریانات بوده است."
مأموران امنیتی هرگونه ملاقات خانواده‌ها با این مسیحیان زندانی را ممنوع کرده و به نقل از ICC: "مسئولین امنیتی، این چهار نفر را تحت سنگین‌ترین فشارهای روانی و بدترین شکنجه‌های جسمی قرار داده‌اند تا ایشان نام افراد دیگری از دوستانشان که مبادرت به ترک اسلام و پذیرش مسیحیت نموده‌اند را فاش کنند."
ICC می‌گوید این اتفاقات درست زمانی رخ داد که دولت لیبی در پی گسترش روابط بین‌الملل خود می‌باشد.
لیبی که متهم به دست داشتن در بمب‌گذاری یک خط هوایی آمریکایی که منجر به کشته شدن ۲۷۰ نفر شده بود، اخیراً شروع به بازسازی روابط مخدوش خود با کشورهای دیگر کرده است.
به نقل از ICC: "با شکنجه این چهار فرد مسیحی و فرو نشاندن آزادی مذهب، لیبی بار دیگر به ابتدایی‌ترین قوانین بین‌المللی حقوق بشر بی‌اعتنایی کرد."
یوناتان راکو، مسئول قاره آفریقا در سازمان ICC افزود: "ما مدام در حال تذکر به دولت لیبی برای متوقف ساختن شکنجه این چهار تن و رهاییشان از زندان هستیم. لیبی می‌بایست به حقوق شهروندان خود مبنی بر آزادی در پرستش و عدم ترس از عواقب و شکنجه‌های احتمالی، احترام بگذارد.
ما به طور خاص از نماینده لیبی و نماینده قاره آفریقا در اتحادیه آفریقا درخواست داریم تا فوراً این چهار زندانی را آزاد کرده و نسبت به تعهدات خود به قوانین حقوق بشر پایبند باشد.
این گروه مدافع حقوق بشر از كلیه مسیحیان خواست تا برای آزاد شدن بی‌دردسر این افراد و آرامش و قوت خانواده‌هایشان، در دعا باشند.

هیچ نظری موجود نیست: