۱۳۸۸ فروردین ۱, شنبه

رشد کلیسا در ایران با وجود ادامه روند سخت‌گیری‌ها

مطلب پیش رو دیدگاه "لی دیانگ"
مدیر موسسه مسیحی "كلام امید" است كه از وضعیت مسیحیان در ایران می گوید.
وجود عطش روحانی بسیار در جامعه ایران، باعث روی‌گردانی عده زیادی از اسلام سنتی و افزایش بی‌سابقه آمار گرویدن به مسیحیت در این کشور شده است.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، مدیر مؤسسه"کلام امید" آقای "لی دیانگ" در این خصوص می‌گوید، که این افزایش آمار باعث ایجاد نگرانی حکومت شده که در نتیجه آن، هر کس مظنون به تغییر دین باشد، به سرعت بازداشت می‌شود.
دیانگ می‌گوید: "هر روز گزارشات جدیدی از بازداشت و بازجویی مامورین امنیتی از نوكیشان مسیحی به گوش می‌رسد و افراد بسیاری که مظنون به انجام فعالیت‌های بشارتی مسیحی هستند، برای بازجویی احضار می‌شوند."
بخش کثیری از ایمانداران مسیحی ایران، برای اجتناب از مداخله‌های بی‌مورد مقامات امنیتی ، خود را به عبادت‌های زیرزمینی ( كلیساهای خانگی ) محدود کرده‌اند و"این نشان می‌دهد که دولت ایران، هم اکنون بسیار نگران و گوش به زنگ است."
دیانگ همچنین اشاره کرد که تغییر دین در ایران، می‌تواند حتی به مجازات مرگ ( ارتداد) نیز برسد.
اکثر ایرانیان از سرخوردگی‌های پیرامون اسلام و حكومت مذهبی ایران بیزار و خسته شده‌اند. این سرخوردگی از طرف دیگر باعث ایجاد یک عطش روحانی در کشور شده است. هرچقدر هم این عطش بیشتر شود، آمار افرادی که به مسیح رو می‌آورند، رو به افزایش خواهد گذاشت.
خوشبختانه با وجود ادامه جفاها، خانواده خداوند همچنان در حال رشد است."کار خدا در ایران، شهادتی عالی برای قدرت کلام اوست."
مؤسسه "کلام امید" با همکاری مؤسسه مسیحی MERF اقدام به تولید برنامه‌هایی برای ایرانیان کرده است. مردم و ایمانداران مسیحی این کشور می‌توانند هر شب، برنامه‌های را از این گروه به زبان مادری خود بشنوند.
ایرانیان با برنامه‌های اینترنتی که توسط سازمان WoH تهیه می‌شود نیز، بسیار تشویق خواهند شد.
وی در پایان خواست تا همه ایمانداران برای مسیحیان ایران که تحت فشارهای شدید از سوی حكومت مذهبی ایران می‌باشند، دعا کنند.
ایشان افزودند: "مردم ایران بسیار باجرأت هستند و برای کنار آمدن با وضع فعلی، نیاز به حکمت و حفاظت خداوند دارند تا بتوانند به خدمت مسیح و فعالیت های بشارتی خود ادامه دهند."

هیچ نظری موجود نیست: