۱۳۸۸ فروردین ۱, شنبه

پیام نخست وزیر استرالیا خطاب به مهاجرین مسلمان

بخشی از پيام «کوين رود»، نخست وزير استراليا به مهاجران مسلمان اين کشور که خواستار برقراری قوانين اسلامی در مورد خود شده اند:
اين مهاجران به کشور ما، و نه ما، هستند که بايد خود را با شرايط استراليا وفق دهند. يا اين امر را بپذيريد يا کشور ما را ترک کنيد.
من از اينکه مردم ما مرتباً نگران آن باشند که کارهاشان موجب ناراحتی افراد يا فرهنگ های ديگر شود خسته شده ام. بخصوص پس از عمليات تروريستی در «بالی» ما شاهد رشد احساسات ملی در استراليا بوده ايم.
فرهنگ ما طی دو قرن و از طريق تلاش ها، آزمون ها و پيروزی های ميليون ها زن و مردی که در جستجوی آزادی برآمده بودن شکل گرفته است. زبان ما انگليسی است، نه اسپانيائی، نه عربی، نه چينی، نه ژاپنی، نه روسی و نه هيچ زبان ديگر. بنابراين، اگر کسانی بخواهند عضوی از جامعهء ما باشند بايد زبان ما را بياموزند! اکثريت استراليائی ها به وجود خداوند باور دارند. اين امر فقط به معدودی مسيحی دست راستی و افراطی مربوط نمی شود، بلکه اين کشور را زنان و مردانی مسيحی، بر اساس اصول مسيحيت پايه گزاری کرده اند و در اين مورد به اندازهء کافی سند وجود دارد.
در نتيجه، اين امر کاملاً مجاز است که مظاهر باورهای مذهبی ما بر ديوار مدارس مان وجود داشته باشند. " اگر خدای ما شما را ناراحت می کند، من پيشنهاد می کنم که شما جای ديگری را برای زندگی انتخاب کنيد، چرا که خدای ما بخشی از فرهنگ ما است."
ما وجود باورهای شما را می پذيريم و در مورد آنها با شما چون و چرا نمی کنيم. و تنها چيزی که از شما توقع داريم آن است که شما هم وجود باورهای ما را بپذيريد و در کنار ما زندگی خود را بصورتی همآهنگ و صلح آميز ادامه دهيد. اينجا کشورما، سرزمين ما و محل نمود شيوهء زندگی خاص ما است. و ما به شما اجازه می دهيم که از همهء اينها منتفع شويد. اما هرگاه که شما نسبت به پرچم ما، قسم خوردن ما به آن، باورهای مسيحی مان، و نوع زندگی مان شروع به اظهار عدم رضايت کرده، ايراد بگيريد و غر بزنيد، من مؤکداً شما را تشويق می کنم که از يکی ديگر از آزادی های بزرگ استراليا استفاده کنيد که «آزادی ترک سرزمين» نام دارد.
اگر در کشور ما احساس خوشحالی نمی کنيد ترکش کنيد. ما شما را به زور به کشورمان نياورده ايم. شما خود خواستار زندگی در اينجا شده ايد. پس کشوری را که شما را پذيرفته همانگونه که هست بپذيريد.

هیچ نظری موجود نیست: