۱۳۸۸ فروردین ۱, شنبه

افزایش جفا بر مسیحیانی که زمینه اسلامی دارند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان و بنا به گزارشات منتشر شده از سوی یک گروه مدافع حقوق مسیحیان جفا بر ایماندارانی که از زمینه اسلام می‌آیند، شدیداً افزایش یافته است.
مؤسسه "open doors" هلند که مدافع مسیحیانی است که بخاطر ایمانشان مورد جفا واقع شده‌اند، اذعان داشت که در لیست پنجاه کشوری که بدترین جفاها را به ایمانداران مسیحی می‌رسانند، دولت کره شمالی همچنان در صدر است.
مسئولان این گروه به BosNewsLife گفتند: "نوکیشان مسیحی کشورهایی که در این لیست، جایگاه ۲ تا ۷ را دارند، بخاطر ایمانشان واقعاً در خطر مرگ هستند."
یکی دیگر از مسئولین opendoors گفت: "در دنیای مسلمانان، مسیحیانی که زمینه اسلامی داشته‌اند، قشری بسیار آسیب‌پذیر و دائماً مورد حمله می‌باشند. به فرد مسلمانی که از اسلام روی برگردانده باشد، به چشم شخصی نگاه می‌شود که به خانواده، مذهب و کشور خود صدمه زده است."
به گفته مقامات اوپن درز، کشور عربستان سعودی که در آن: "تنها مسلمانان حق ابراز عقاید دینی مذهبی خود را دارند." در رده دوم جدول می‌باشد. ایران هم که: "در آن مسیحیان با زمینه اسلامی مورد شکنجه و آزار هستند." رتبه سوم را دارد. همچنین بر حسب اخبار منتشر شده ، در مجلس شورای اسلامی"قرار است قانونی تصویب شود که بر طبق آن قضات مجبور به صدور حکم اعدام برای مرتدین (ترک‌کنندگان اسلام) هستند."
افغانستان نیز نسبت به سال گذشته، سه رتبه صعود کرد و از جایگاه هفتم به جایگاه چهارم رسید. این شازمان مسیحی؛ گفت با وجود نیرو‌های حامی حفظ آرامش در منطقه، فشار گروه طالبان و سایر مسلمانان افراطی بر مسیحیان افغانستان، در حال افزایش است.
سایر کشور‌هایی که به عنوان متجاوزترین‌ها در مسائل پیرامون آزادی مذهب شناخته شده‌اند، عراق، اریتره و هند می‌باشند. به اعتقاد اوپن درز، از تابستان سال گذشته که مردم هند با وجود اقرار برخی از شورشیان، مسیحیان کشور را در مرگ یکی از رهبران هندو دخیل دانستند، انفجاری از اعمال خشونت در کشور رخ داد.
مؤسسه اوپن درز از وضعیت اریتره نیز ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ مسیحی اریتریایی بخاطر ایمانشان در سلول‌های انفرادی، کانتینر‌ها و زندان‌های کمپ ارتش حبس هستند. بسیاری از این ایمانداران شکنجه شده و با کمبود رسیدگی‌های پزشکی روبه‌رو می‌باشند و عده‌ای از ایشان هم به دلیل شرایط موجود جان داده‌اند.
مجموعه گزارشات موسسه مسیحی اوپن درز در اختیار کلیسا‌ها و قانونگزاران مربوطه قرار گرفته است. این مؤسسه از سال ۱۹۵۵ به حمایت مسیحیان جفا دیده پرداخته، و با ارائه خدماتی نظیر دفاع از حق، گسترش ادبیات مسیحی، حمایت‌های اجتماعی اقتصادی و فراهم آوردن زمینه تحصیلات، به جامعه مسیحی در بیش از ۵۰ کشور جهان یاری می‌رساند.

هیچ نظری موجود نیست: