۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

دختر جوان مسیحی از سوی قاضی، تهدید به مرگ شد

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، یک گروه وکلا در هلند در روز پنج‌شنبه ۲۹ ژانویه، از وضعیت دختر جوانی در مصر که به مسیحیت گرویده و از سوی قاضی تهدید به مرگ شده، ابراز نگرانی کرد. این دختر به علت اذیت و آزارهای وارده از سوی پلیس و خانواده‌اش قصد فرار از مصر را دارد.
به گفته جان ورمیر، سخنگوی سازمان " درهای باز" که حامی آن دسته از مسیحیان است که به خاطر ایمانشان جفا دیده‌اند، گفت: " این قضیه به خوبی بیانگر آن است که وضعیت برای مسیحیانی که پیش‌زمینه اسلامی دارند، چقدر بغرنج و دشوار است."
به نقل از منابع مسیحی "مارتا سموئیل ماکار" ۲۴ ساله روز شنبه ۲۴ ژانویه از سوی یک قاضی در قاهره تهدید شد. پس از آنکه مارتا از اعتراف به اینکه هنوز هم یک مسلمان است، امتناع کرد، قاضی به وی گفته بود: "اگر یک چاقو داشتم، همین الآن تو را می‌کشتم."
جان ورمیر به BosNewsLife گفت مارتا پنج سال است که از سوی خانواده و پلیس محلی تحت آزار و جفا است: "او نمی‌خواست که با همسر و فرزندانش در ترس و واهمه زندگی کند، بنابر‌این تصمیم گرفت به روسیه بگریزد. اما مسئولین فرودگاه خبردار شده و او را در فرودگاه قاهره، درست قبل از پرواز، دستگیر کردند."به گفته سازمان Open Doors همسر مارتا نیز دستگیر شده و فرزندان آنها موقتاً نزد یکی از اعضای خانواده ایشان هستند. ورمیر اضافه کرد: "پلیس و زندانیان مرد، رفتار بسیار بدی با ماکار داشته‌اند. او خود می‌گوید که در زندان از وی سؤ استفاده جنسی هم شده."
ماکار که برای اخذ پاسپورت در فرم مشخصاتش ذکر کرده بود که مسیحی است، محکوم به در دست داشتن مدارک جعلی نیز شد. به گفته Open Doors در مصر، تغییر دین قانونی از اسلام به مسیحیت امری کاملاً غیر ممکن است. مقامات، آن دسته از مسیحیان را که مظنون به کمک به مارتا برای اخذ پاسپورت مسیحی بودند را نیز دستگیر کردند. وضعیت این دسته از افراد هم تا كنون نامعلوم گزارش شده است.
وکیل ماکار، نادیا توفیق می‌گوید: "قاضی در مورد تغییر دین مارتا از او سؤال کرد و در آخر خواست که با وی تنها باشد. ما هم مجبور شدیم که دادگاه را ترک کنیم و گویا قاضی به مارتا گفته بوده: هیچ‌کس نمی‌تواند ایمانش را از اسلام به مسیحیت تغییر دهد و تو همچنان یک مسلمانی."!
و بعد از آنکه مارتا با اصرار می‌گوید که: "خیر؛ من مسیحی هستم."، قاضی دادگاه در جواب می‌گوید: "اگر یک چاقو داشتم، همین الآن تو را می‌کشتم."
با اینکه ماکار در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است، پرونده هنوز مختومه اعلام نشده و گویا سه وکیل در پی دفاع از پرونده او هستند.
ماکار بسیار ترسیده که محاکمه بعدی‌اش به مراتب غیر منصفانه‌تر از قبلی‌ها باشد. او به خبرگزاری مسیحی " درهای باز" گفت: "تمامی قضات مسلمان و مخالف سرسخت تغییر دین هستند."

هیچ نظری موجود نیست: