۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

مقامات عربستان یك مسلمان مسیحی شده را بازداشت كردند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از Compass Direct News- پنج ماه پس از آنکه دختر یکی از اعضای "پلیس مذهبی" در عربستان سعودی، بخاطر نوشتن درباره ایمانش به مسیح کشته شد، مقامات این کشور پسر جوان ۲۸ ساله‌ای را به جرم نوشتن درباره تغییر دینش دستگیر کردند.
به گفته ANHRI، شبکه اطلاعاتی حقوق بشر عربستان: "پلیس، حمود بی صالح را در تاریخ ۱۳ ژانویه، به خاطر عقایدش و اعلام این شهادت که از اسلام به مسیحیت گرویده، بازداشت کرد."
وی در سال ۲۰۰۴ به مدت نه ماه و در دسامبر گذشته به مدت یک ماه در بند بوده و در حال حاضر در زندان ریاض به سر می‌برد.
"بن صالح" در وبسایت خود که هم‌اکنون توسط دولت فیلتر شده، نوشته بود که سفرش به سوی مسیح از زمانی آغاز شده که شاهد مجازات اسلامی گردن زدن سه پاکستانی به جرم فروش مواد مخدر بوده است. بعد از دیدن این صحنه، در حالی که تمام بدنش می‌لرزید، تصمیم گرفت شروع به مطالعه و بررسی تاریخ و قوانین اسلام کند. پس از اینکار، گویی وی از اغفال وارسته و از خواب بیدار شد. و از کار دولت که دست به تعقیب قانونی مردم کشور و نیز خارجیان می‌زد، وحشت‌زده شد.
او در یکی از نوشته‌هایش تحت عنوان "اعمال تبعیض بجای اجرای عدالت در عربستان" به تاریخ ۲۲ دسامبر، و به زبان عربی نوشت: "به این نتیجه رسیده‌ام که آن سه پاکستانی نگون‌بخت بر اساس قوانین اسلام محمدی، به این خاطر که فقیر بوده و ثروتی نداشتند، اعدام شدند."
کنجکاوی بن صالح که سال ۲۰۰۳ در رشته ادبیات انگلیسی فارغ‌التحصیل شده، منجر شد تا به بررسی انواع ایمان بپردازد و در طی سفرهای متعددش به یک کتاب مقدس نیز دست پیدا کند.
او می‌نویسد: "ذهن من پر از سؤال بود و به دنبال جواب می‌گشت. در آن زمان، هرگاه به سفر می‌رفتم، یک کتاب مقدس تهیه کرده و می‌خواندم. و از آنجایی که در عربستان، حتی به همراه داشتن این کتاب هم می‌تواند برای تو جرم به حساب آمده و زندانیت کند، قبل از برگشت به کشورم، آن را به کسی هدیه می‌دادم."
بن صالح بعد از آنکه دید چطور مسیح بجای سنگسار کردن آن زن، وی را بخشید، عیسی مسیح را به عنوان نجات‌دهنده خود پذیرفت.
او می‌نویسد: "عیسی با اعطای بخشش به ما نجاتی بخشید که فرای نجات جسمانی‌مان است. فقط به دنبال نور خدا باشید. ممکن است نتوانید کتابی بیابید که تعالیم مسیح را با گفته‌های محمد (که به عقیده من یک سری فاجعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی است) مقایسه کرده باشد؛ اما منابع بسیاری در اینترنت یافت می‌شود که شاید بتواند شما را به آغوش پدر نجات‌دهنده ببرد."
از قرن ۱۸، قانونی در عربستان وجود دارد که برای توهین به اسلام، مقدسات، محمد پیامبر و هم‌چنین تغییر دین از اسلام به هر مذهب دیگر (ارتداد) مجازات اعدام تعیین کرده است. هرچند که مؤسسه بین‌المللی آزادی مذهب در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که در طی سال‌های اخیر اعدامی به جرم ارتداد یا توهین به مقدسات صورت نگرفته.
سخنگوی سفارت عربستان در ایالت متحده، دستگیر شدن بن صالح در تاریخ ۱۳ ژانویه را تأیید نمی‌کند.
"بن صالح" با نگارش مطالبی پیرامون بی‌عدالتی در اسلام و در کشور عربستان، خواستار کسب تمامی حقوق اقلیت مسیحی در این کشور شد.
او در وبسایت خود به آدرس http://christforsaudi.blogspot.com/ می‌نویسد که تا به حال ۲ بار دستگیر شده است. بار اول وقتی برای درخواست پناهندگی به علت جفا، به دفتر سازمان ملل در بیروت مراجعه کرد، پس از چند روز در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۰۴، توسط پلیس آن کشور، در دولت رفیق الحریری دستگیر شده و به مقامات عربستان تحویل داده شد.
او عاقبت پس از ۹ ماه حبس آزاد شده و سفر، نویسندگی و ظاهر شدن در هرگونه رسانه برایش قدغن شد.
بار دوم در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۰۸ به جرم نوشتن چند مقاله در رابطه با اعمال خشونت توسط رژیم بر مردم عربستان، و همچنین نقض حقوق بشر، به خصوص افرادی که تغییر دین داده‌اند، دستگیر شده و ۱ ماه زندانی شد.
در یکی از کنفرانس‌های سازمان ملل در نیویورک که حدود ۸۰ کشور در آن شرکت داشتند، اعلام شد که مقامات عربستان سعودی بن صالح را آزاد کرده، اما باز بدون معطلی دستگیرش کرده‌اند.
شایان ذكر است در آگوست ۲۰۰۸ در عربستان، دختری که اقدام به آشکارسازی ایمانش در یک وب‌سایت کرده بود، کشته شد. گویی جرم این دختر كه فاطمه نام داشت اعلام این حقیقت بود که از اسلام به مسیحیت رو آورده است.
به گزارش Gulfnews نیز در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۰۸، یکی از مأمورین "پلیس مذهبی" عربستان که دخترش به مسیح ایمان آورده بود، زبان دختر بیچاره را می‌برّد و او را در آتش می‌سوزاند.

هیچ نظری موجود نیست: